مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوسف : راه اندازی اولین خانه مله بافی خراسان جنوبی در خوسف

خوسف(پانا) ـ  مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوسف از راه اندازی اولین خانه مله بافی خراسان جنوبی در خانه تاجور شهرستان خوسف خبرداد.

کد مطلب: ۹۲۷۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
 مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوسف : راه اندازی اولین خانه مله بافی خراسان جنوبی در خوسف

علی صالحی مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوسف گفت: در این محل نحوه تبدیل پنبه مله به نخ ، مراحل برداشت پنبه تا تبدیل شدن به محصول و نمایشگاهی از پارچه های قدیمی و جدید مله به نمایش گذاشته شد.

علی صالحی افزود: استقرار چند دار مله برای تهیه پارچه و برنامه ریزی برای آموزش دوره تخصصی نخ ریسی مله به نسل نوجوان و جوان از دیگر اهداف خانه مله بافی خوسف است.

او از بافت اولین جانماز مله بعد از 20 سال در خانه مله خوسف خبر داد و گفت: بعد از راه اندازی خانه مله این هنر در قالب مشاغل خانگی گسترش می یابد و در آینده نزدیک شهر خوسف به عنوان شهر پارچه بافی با رویکرد پارچه مله به عنوان شهر مله به کشور معرفی می شود.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف افزود: در راستای احیای پارچه مله اولین شرکت تعاونی تخصصی صنایع دستی مله با عنوان شرکت تعاونی تولیدی صنایع دستی ریس مله خوسف راه اندازی شد.

او گفت: در ابتدای امسال ، پرونده شهر پارچه بافی خوسف با عنوان شهر مله بافی برای ثبت در فهرست شهرهای صنایع دستی کشور به تهران ارسال شد.

دانش کشاورزی ، فن نخ ریسی ، سنت ها و نمودهای شفاهی پنبه مله این شهرستان به شماره 1623 تیر 97 در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار