دهیار روستای سقالکسار رشت برگزیده کشوری شد

رشت (پانا) - دهیار روستای سقالکسار شهرستان رشت در ششمین جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری ها ، به عنوان برگزیده کشوری معرفی شد.

کد مطلب: ۹۲۷۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
دهیار روستای سقالکسار رشت برگزیده کشوری شد

دو طرح شامل مرکز آموزش روستایی و مجموعه سد خاکی از کارهای انجام شده در روستای سقاکسار رشت ، در ششمین جشنواره ملی طرح های برگزیده دهیاری ها به عنوان برگزیده معرفی شد.

پیمان بازدیدی انجام کارهای عمرانی در روستای سقالکسار در سال ۹۷ را یکی دیگر از دلایل برگزیده شدن عنوان و اضافه کرد: روکش آسفالت، برق رسانی با افزودن هفت ترانس و احداث کابل های خود نگهدار با هدف افزایش پایداری شبکه های توزیع برق از جمله اقدامات انجام شده در این روستا است.

بازدیدی با اشاره به راه اندازی اولین مرکز آموزش روستایی در روستای سقالکسار رشت اظهار داشت: این مرکز برای اولین بار در کشور با هدف توانمندسازی جوامع محلی در حوزه های مختلف راه اندازی شده که آموزش هایی در زمینه های کشاورزی، مهارتی و ارتقاء سطح زندگی مردم ارایه می شود.

دهیار روستای سقالکسار رشت در مراسم تجلیل از دهیاران شهرستان رشت ، از سوی فرماندار رشت تجلیل شد.

ششمین دوره جشنواره ملی طرح های برگزیده دهیاری ها با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جوامع روستایی، شناسایی و معرفی تجارب موفق و تعمیم آن به سایر دهیاری‌ها، تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری، توانمندسازی و ارتقاء ظرفیت‌های مدیریت محلی برگزار شد.

امسال از ۳۷ هزار دهیاری کشور ۱۴۶ طرح به‌عنوان طرح‌های منتخب از سوی دفاتر امور روستایی استانداری‌ها به ششمین جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری‌های کشور ارسال شد، که در این زمینه ۴۶ طرح به‌عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شدند.

روستای سقالکسار در ۱۵ کیلومتری جنوب رشت قرار دارد، طبیعت زیبا و وجود سدخاکی سقالکسار هر ساله باعث جذب تعداد زیادی از طبیعت گردان به این منطقه می شود، این روستا ۷۵۰ نفر جمعیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار