کمالی‌پور، عضو کمیسیون قضایی:‌ نباید قیمت یک کالا در شمال و جنوب پایتخت با هم متفاوت باشد

تهران (پانا) - نماینده مردم در مجلس دهم می‌گوید فروش اجناس مختلف دربازار بدون اتیکت و برچسب غیر قانونی است.

کد مطلب: ۹۲۷۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کمالی‌پور، عضو کمیسیون قضایی:‌ نباید قیمت یک کالا در شمال و جنوب پایتخت با هم متفاوت باشد

به گزارش خانه ملت، یحیی کمالی‌پور درباره تفاوت فاحش نرخ کالاهای اساسی در بازار اقتصادی کشور گفت: متاسفانه ما شاهد اختلاف قیمت کالاهای اساسی مشابه در مناطق مختلف کشور در وضعی هستیم که این مسئله دهک‌های کم‌در آمد جامعه را با مشکلات اقتصادی روبرو کرده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برطبق قانون سازمان تعزیرات و مجموعه اصناف کشور موظف هستند که از گران‌فروشی کالا در بازار کشور جلوگیری کنند زیرا تامین اقتصاد معیشتی مردم از هر موضوعی با اهمیت‌تر است.

تفاوت قیمت یک کالا در شمال و جنوب پایتخت به ضرر مصرف‌کننده است

کمالی‌پور افزود: بطور مثال ما در پایتخت شاهد هستیم که قیمت کالای مشابه در شمال وجنوب این کلان شهر با یکدیگر متفاوت است و این در حالی است که چند نرخی بودن کالاهای اساسی و غذایی در کشور بر معضلات اجتماعی واقتصادی دامن خواهد زد.

نماینده مردم جیرفت در مجلس تصریح کرد: نباید به بهانه‌های مختلف، با افزایش نرخ کالا و اجناس مختلف فشارهای اقتصادی بر مصرف‌کننده تحمیل کرد بنابراین الزامی است که اقدام‌های اساسی در این راستا مدنظر قرار بگیرد تا بتوان شرایطی را مهیا کرد تا افراد در هر نقطه شهر کالاهای مختلف را با نرخ مشخص خریداری کنند.

وی ادامه داد: برای نظارت اجمالی و فراگیر بر قیمت‌گذاری در کالاهای اساسی غذایی باید تعزیزات و دستگاه‌های نظارتی چتر حمایتی‌شان را بر روی همسان‌سازی قیمت‌ها باز کنند تا مردم بویژه دهکهای کم درآمد جامعه بتوانند کالاهای اساسی و غذایی را با نرخ منطقی متعادل خریداری کنند.

فروش اجناس مختلف دربازار بدون اتیکت غیر قانونی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس با بیان اینکه فروش اجناس مختلف دربازار بدون اتیکت غیر قانونی است یادآورشد: همسان‌سازی قیمت‌ها بویژه در کالاهای اساسی در وضع کنونی اقتصادی کشور الزام‌آور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار