آذربایجان‌غربی دارای ۶۱۶۴ هکتار بافت ناکارآمد است

ارومیه(پانا)-مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۶ هزار و ۱۶۴ هکتار بافت ناکارآمد شامل بافت فرسوده میانی، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی قابل احیا در این استان وجود دارد.

کد مطلب: ۹۲۷۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌غربی دارای ۶۱۶۴ هکتار بافت ناکارآمد است

ابراهیم مبارک‌قدم افزود: یکی از مسایلی که مورد توجه جدی دولت است موضوع بازآفرینی در بافت‌های فرسوده میانی شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهرهاست.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از جمعیت شهری آذربایجان‌غربی در بافت های ناکارآمد زندگی می‌کنند، اظهار داشت: این بافت‌های ناکارآمد و فرسوده در شهرستان‌های بوکان، خوی، ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، میاندوآب و سردشت قرار داشته و جمعیت بالایی نیز در آنها سکونت دارند.

مبارک قدم ادامه داد: در این خصوص اعتبارات خوبی در سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در نظر گرفته شده است که در جهت کمک به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده اختصاص یافته و هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده آذربایجان‌غربی ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است، اضافه کرد: بخشی از این اعتبارات در سال گذشته هزینه شد و مابقی نیز امسال جذب و هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: علاوه‌بر اعطای تسهیلات برای نوسازی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده، مصوب شده تا صاحبان سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در استان با مراجعه به سامانه پس از ثبت نام با تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شوند.

وی در خصوص برنامه عملیاتی بازآفرینی در استان نیز گفت: طرح‌های بهبود و ارتقای زیرساخت‌ها و خدمات شهری، پروژه‌های توانمندسازی در جهت حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی، پروژه‌های توانمندسازی اقتصادی شامل ارتقای وضعیت معیشت؛ اشتغالزایی و بهبود مسکن و پروژه‌های ظرفیت‌سازی در مدیریت محلی به خصوص شهرداری‌ها از جمله مهمترین اقدامات برنامه عملیاتی بازآفرینی است که با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار