قدردانی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از 6 دانش آموز المپیادی

رشت (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: دانش‌آموزان گیلانی شرکت کننده در مرحله دوم المپیاد علمی کشوری رتبه سوم را از آنِ خود کنند.

کد مطلب: ۹۲۷۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از 6 دانش آموز المپیادی

به گزارش پانا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان‌آرای در مراسم دیدار دانش‌آموزان برگزیده مرحله دوم المپیاد علمی کشوری با وی اظهار داشت: برای به فعلیت رساندن استعداد دانش‌آموزان، نقش خانواده‌ها و مدیران و معلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی با اشاره به شرکت 1 هزار و 322 دانش آموز گیلانی در مرحله مقدماتی المپیادهای علمی گفت: در این مرحله 142 نفر برگزیده شدند که در مرحله دوم رقابت های علمی، 6 دانش آموز استان در حائز رتبه های برگزیده کشوری شدند. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان مطالعه زندگینامه شخصیت‌های بزرگ علمی را در رسیدن دانش‌آموزان به خودباوری مهم دانست و خطاب به برگزیدگان المپیادهای علمی گفت: افرادی را که به‌جهت توانمندی علمی خود معروف شدند ، الگو قرار دهید و بررسی کنید این افراد چه مسیری را در زندگی برای موفق شدن طی کردند. جهان‌‌آرای با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های درونی افراد قابل محاسبه نیست، خاطرنشان کرد: داشته‌های درونی انسان قابل محاسبه نیست و استعداد دانش‌آموزان مرز ندارد بنابراین می‌توانند به چیزی تبدیل شوند که شاید برای بسیاری از افراد قابل تصور نباشد.

وی با اشاره به چند شخصیت علمی و بزرگ استانی و کشوری تصریح کرد: امکانات گذشته در مقایسه با امروز بسیار کمتر بود اما این افراد با تلاش بسیار موفق شدند چرا که صبوری، دوراندیشی و پیوستگی فعالیت، فرد را به خوشنامی علمی می‌رساند.

گفتنی است سیداسماعیل مصطفویان در رشته جغرافیا و بردیا نبی زاده در رشته شیمی از مدرسه میرزاکوچک ناحیه دو رشت، نوید کوه رو در رشته سلول‌های بنیادی از مدرسه میرزاکوچک ناحیه یک رشت، سیده درسا اخوان معروفی در رشته زیست شناسی و سلول‌های بنیادی، سنا صالح نیا رشته شیمی و زهرا اختیاری در رشته فیزیک از مدرسه فرزانگان ناحیه یک رشت ۶دانش آموزی هستند که به مرحله کشوری المپیاد علمی راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار