مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: انجمن اولیا و مربیان، بازوی قدرتمند در اجرای سند تحول بنیادین است

سنندج(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در جمع روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور گفت: انجمن اولیا و مربیان مدارس بازوی قدرتمند در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرایی شدن آن است.

کد مطلب: ۹۲۷۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: انجمن اولیا و مربیان، بازوی قدرتمند در اجرای سند تحول بنیادین است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان،در گردهمایی روسای ادارات انجمن اولیاء و مربیان سراسر کشور که در سالن آمفی تئاتر باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد؛ با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و ولادت حضرت امام رضا ( ع ) ، ابراز امیدواری کرد روسای انجمن اولیا و مربیان بتوانند از محتوای این دوره آموزشی در پیشبرد اهداف و برنامه های نظام تعلیم و تربیت بهره مند شوند.

وی در ادامه به معرفی مختصر کردستان و شرایط و موقعیت استان پرداخت و گفت: آموزش و پرورش کردستان با 16 منطقه آموزشی و 300 هزار دانش آموز و 24 هزار پرسنل مشغول به فعالیت می باشد.

قربانی در ادامه به بیان مطالبی در خصوص اهمیت و نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس پرداخت و اظهار داشت : انجمن های اولیا و مربیان از قطب های اساسی در نهادینه کردن تربیت و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت و ارتباط مستحکم بین اولیا و مربیان هستند.

وی با اشاره به اینکه در همه کشورهای دنیا انجمن اولیا و مربیان مقوله بااهمیتی است؛ گفت: در جوامع پشرفته نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس بسیار پررنگ تر دیده شده است.

قربانی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان در مدارس می توانند در ارتقای کیفی و کمی نظام آموزشی نقش موثری ایفا کنند؛ خاطر نشان کرد: مدیران مدارس باید جایگاه واقعی اولیا دانش آموزان در امور مدرسه را ارتقا دهند و والدین نیز در فعالیت های مدرسه مشارکت و همراهی داشته باشند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کردستان از روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور خواست بستری فراهم کنند اولیای دانش آموزان بتوانند نظرات خود را به امور مدرسه تسری دهند و از طرف دیگر نیز عوامل آموزشگاه باید تفهیم شوند که به مشتریان خود که والدین هستند احترام بگذارند و آنان را در تصمیمم گیری های مدرسه مشارکت دهند.

قربانی با تاکید بر اینکه مشارکت و تعامل اولیا با مدرسه می تواند بسیاری از مشکلات و اصطکاک ها را کاهش دهد؛ تصریح کرد: خوشبختانه روند مشارکت اولیا در مدرسه بهتر شده و عوامل آموزشگاه به این مهم رسیده اند که بدون همکاری اولیا پیشبرد اهداف و امور امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان در مدارس می توانند در حوزه های مختلف اثر گذار باشند و به آرامش در مدرسه و رضایتمندی معلمان و تحقق اهداف سند تحول بینادین در آموزش و پرورش کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اذعان به اینکه سند تحول بنیادین و زیر نظام های آن در آموزش و پرورش به خوبی اجرایی نشده است؛ تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان مدارس بازوی قدرتمند در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرایی شدن آن است.

وی در پایان با بیان این مطلب که جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس بسیار ارزشمند و موثر است؛ از روسای انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور خواست با مطالعه و ارتباط و تعامل مستمر با انجمن اولیا و مربیان مدارس نقش این انجمن ها را پررنگ تر و بیشتر کنند و بتوانند به تسهیل در امور و پشبرد اهداف نظام تعلم و تربیت کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار