نشاط اجتماعی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

قم (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: یکی از نیازهای جامعه و جوانان، نشاط اجتماعی بوده که اوقات فراغت جوانان را باید با تفریحات سالم، با توجه به فرهنگ مذهبی خودمان و بر اساس نیازهای جامعه پر کنیم.

کد مطلب: ۹۲۷۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نشاط اجتماعی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

رضا سلیقه در حاشیه بازدید از جشنواره اقوام و عشایر استان قم که به همت سازمان فرهنگی،هنری و ورزشی شهرداری قم در بوستان علوی در حال برگزاری است، نسبت به راهکارهای آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: یکی از نیازهای جامعه و جوانان، نشاط اجتماعی بوده که اوقات فراغت جوانان را باید با تفریحات سالم، با توجه به فرهنگ مذهبی خودمان و بر اساس نیازهای جامعه پر کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم آموزش استاندارد را توسط دستگاه‌های متولی آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم برشمرد و برگزاری طرح محله سلامت را از نقاط قوت در جهت اتحاد و انسجام بین دستگاهی دانست و افزود: اخیراً هفتمین مرحله طرح محله سلامت توسط سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم و با همکاری دستگاه‌های اجتماعی استان برگزار شد و با توجه به اینکه درصد آسیب‌ها در خانواده‌هایی با سطح ابتدایی و پایین‌تر، بیشتر است هرقدر سطح آن‌ها از نظر اطلاعات دقیق و کاربردی افزایش پیدا کند درصد آسیب‌پذیری کمتر می‌شود.

سلیقه از نیازهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی به‌عنوان خلأهایی یاد کرد که ضرورت داشته تا با برنامه‌ریزی پر شود تا خلأ آن‌ها با مواد مخدر و دیگر آسیب‌ها پر نشود و تصریح کرد: هرچقدر بتوانیم با تفریحات سالم و اطلاعات سالم این خلأها را برای خانواده پر کنیم، این فضا سالم‌تر می‌شود و همه این تلاش‌ها در جهت ارتقای دانش و آرامش خانواده‌هاست و هرچه قدر نسبت به آسیب‌ها بیشتر مطلع شوند و نشاط بیشتری داشته واکسینه‌تر می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان مواد مخدر را حذف کرد اما می‌توانیم افراد را توانمند کرده که سمت آن نروند، خاطرنشان کرد: زمانی که صحبت از شادی و نشاط می‌شود، بعضی‌ها تصور بر کارهای خارج از عرف و فرهنگ دارند، در صورتی‌که شادی مبتنی بر چهارچوب فرهنگی و دینی خودمان ملاک است.

مدیرکل بهزیستی استان قم یادآور شد: باید سعی کرده رضایتمندی افراد را از زندگی بالا ببریم، به‌عنوان نمونه بعضی به‌وسیله کار، بعضی از نظر مالی و بعضی با پر کردن اوقات فراغت جوانان، رضایتمندی و امید به آینده که با نشاط اجتماعی بخش قابل‌توجهی از آن ایجاد خواهد شد و این یعنی ما خانواده‌ها را به‌قدری مطلع و بانشاط کنیم که در زندگی هدف داشته باشند.

سلیقه عنوان کرد: مطمئناً خانواده‌های دارای هدف و انگیزه می‌توانند در جامعه با آسیب کمتری زندگی کنند و ایجاد نشاط اجتماعی توأم با آگاهی بخشی، نتیجه‌بخش است اما باید گسترش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار