آخرین گزارش پانا از زلزله امروز مسجدسلیمان

زلزله5.7ریشتری در مسجدسلیمان و شهرهای شمالی استان خوزستان

لالی (پانا) - زلزله شدیدی امروز در اطراف شهرستان مسجدسلیمان و در مرز شهرستان ایذه به وقوع پیوست که شدت آن را شهرهای شمال استان خوزستان احساس شد.

کد مطلب: ۹۲۷۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
زلزله5.7ریشتری در  مسجدسلیمان و شهرهای شمالی استان خوزستان

احمد خراسانی خبرنگار پانا و فعال رسانه ای نوشت : صبح امروز راس ساعت 11:30 دقیقه زمین لرزه ای به بزرگی 5.7 ریشتر در عمق 17 کیلومتری زمین که کانون آن شهرستان مسجدسلیمان بود شهرستان لالی و چندین شهر دیگر استان خوزستان را به لرزه در آورد .

این زمین لرزه که به فاصله کمتر از یک هفته از زمین لرزه قبلی در اطراف لالی رخ داد در حدود 10 ثانیه به طول انجامید که موجب هراس شهروندان شد.

زمین لرزه امروز با 13 پس لرزه همراه بوده که خسارات زیادی را از جمله در مسجدسلیمان به ساختمان ها و منازل مسکونی وارد کرد .

فوت یک پیرمرد مسجدسلیمانی در هنگام زلزله بر اثر ترس از جمله پیامدهای زلزله امروز بود که در کنار مصدوم شدن بیش از 60 نفر در شهرهای ایذه و مسجدسلیمان اتفاق افتاد .

تخریب بخشی از تاسیسات توزیع برق‌ و قطع برق شهروندان در کنار اختلال در خطوط تلفن از خسارات وارده و گزارش شده تا در مسجدسلیمان بوده که توسط مدیریت بحران این شهر در حال رفع می باشد .

ریزش کوه در مناطق مختلف شهرس و جاده ای از جمله کوه آسماری در گل گیر که در محدوده کانون این زلزله بود از جمله خسارات این زمین لرزه بود.

مدیر کل ستاد بحران استان خوزستان با بازدید از کانون زمین لرزه در گفتگو با شبکه خبر از اعلام وضعیت آماده باش در شهرهای مسجدسلیمان ، ایذه ، لالی و اندیکا خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر لالی با اشاره به زلزله امروز و آماده باش داوطلبان‌هلال احمر عنوان کرد : هر چند در حال برآورد خسارات حادثه هستیم اما خوشبختانه در لالی خسارات جانی ‌نداشتیم و در حال حاضر یک تیم ۵ نفره از لالی جهت ‌ارزیابی وامداد رسانی به شهرستان مسجدسلیمان ‌اعزام‌ شده که درصورت اعلام نیاز تیم دوم هم‌اعزام‌ خواهد شد.

رضا رضایی تصریح کرد : تیم امدادی اعزامی جمعیت هلال‌احمر لالی درحال شناسایی مناطق خسارت دیده در مسجدسلیمان می باشد .

همچنین با توجه به زلزله اخیر و آماده باش گردان بیت المقدس شهرستان لالی ، بسیجیان داوطلب برای حضور و کمک رسانی در مسجدسلیمان و نقاط آسیب دیده ، به گردان بیت المقدس شهرستان لالی جهت هماهنگی و اعزام فراخوانده شدند.

در آخرین اخبار اعلام شده سرپرست ‌مرکز اورژانس‌خوزستان گفت : در اثر زلزله صبح امروز در مسجدسلیمان ‌تاکنون 64 نفر مصدوم شدند که 60 نفر در مسجدسلیمان، 3 نفر در ایذه و یک نفر در باغملک مصدوم شده اند .

به دنبال زلزله ‌بزرگ ‌ظهر امروز در مسجدسلیمان پس لرزه ها همچنان ادامه دارد که آخرین آن ساعت ۱۷:۵۱ دقیقه به بزرگی ۲.۷ ریشتر بود

به دنبال زلزله‌بزرگ ظهر امروز در مسجدسلیمان پس لرزه ها همچنان ادامه دارد که آخرین آن ساعت ۱۷:۵۱ دقیقه به بزرگی ۲.۷ ریشتر بود.گفتنی است بیش از 14 پس لرزه در استان خوزستان تاکنون ‌به‌ ثبت رسیده است.

در پی ورود دستگاه های مختلف به منظور عملیات امداد رسانی نیروها و فعالین بسیج عشایری شهرستان لالی جهت کمک رسانی به مناطق آسیب دیده آماده شده تا در صورت نیاز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

ستاد بحران شهرستان مسجدسلیمان ضمن تشکیل جلسه فوری در حال تدارک اقدامات لازم به منظور رسیدگی و کاهش خسارات این زمین لرزه می باشد .

همچنین محسن رضایی پس از زلزله مسجدسلیمان با استاندار و مسئولان این شهرستان گفتگو کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز دوشنبه در مکالمه تلفنی با استاندار خوزستان ضمن دریافت آخرین اخبار زلزله مسجدسلیمان از او خواست که روند کمک رسانی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

استاندار خوزستان و فرماندار مسجدسلیمان گزارشی از کمک رسانی های دولت به ایشان ارائه و اظهار کردند: که ستادهای بحران استان وشهرستان فعالانه به آسیب دیدگان رسیدگی می کنند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی هم خواستار بهره گیری از همه امکانات برای امداد رسانی به مردم شد.

علی عسگر ظاهری عبده وند نماینده شهرهای (مسجدسلیمان، هفت کل،لالی و اندیکا ) ضمن ابراز تاسف از وقوع پدیده زمین لرزه و ایجاد خسارت به شهروندان اظهار داشت:از همان دقایق اولیه وقوع این پدیده در تماس با مسئولین،کشوری،استانی و شهرستانی خواستار بسیج همه امکانات برای رسیدگی فوری و مناسب به مردم شدم.

او افزود:با هماهنگی های صورت گرفته شده تیم های امدادی به منطقه اعزام شدند تا در روند امداد رسانی خللی ایجاد نشود.

ظاهری عبده وند در ادامه به علت عدم حضور خود در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی قبلی و به منظور توسعه و تحکیم روابط با کشور کره جنوبی در حوزه انرژی،همراه با جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از دیروز به این کشور سفر کردیم و جلسات مختلفی در حال انجام است.

او افزود:با توجه به مشکل پیش ٱمده،اعلام کرده ام امکان ادامه حضور در جلسات را ندارم و باید هر چه سریع تر به کشور بازگردم که هماهنگی ها در این زمینه در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار