شبکه ارتباطی در مناطق زلزله‌زده مسجد سلیمان عادی و پایدار است

تهران (پانا) - هم اکنون وضعیت ارتباطی مناطق زلزله‌زده مسجد سلیمان عادی است و شبکه ارتباطی کشور هیچ مشکلی ندارد.

کد مطلب: ۹۲۷۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
شبکه ارتباطی در مناطق زلزله‌زده مسجد سلیمان عادی و پایدار است

به دنبال وقوع یک زمین لرزه ۵.۷ ریشتری و چندین پس‌لرزه در حوالی مسجد سلیمان، روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: با تمهیداتی که صورت گرفته هیچ مشکلی در زمینه اختلال یا قطعی در شبکه‌های ارتباطی زیرساخت در مناطق زلزله زده نداریم.

با توجه به افزایش حجم تماس‌های ارتباطی در این مناطق و برای رفع نگرانی هم‌وطنان، تجهیزات فنی و کانالهای ارتباطی جهت سهولت در برقراری ارتباط افزایش پیدا کرده است.

براساس این گزارش، با تدابیری که صورت گرفته جمعی از کارشناسان و متخصصان از مرکز و ادارات کل ارتباطات زیرساخت استان خوزستان در قالب تیم های فنی برای پشتیبانی و رفع مشکلات احتمالی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان از اعلام آمادگی این شرکت برای کمک هر چه بیشتر به تأمین زیرساخت‌های ارتباطی جهت تسهیل در ارتباطات مردم در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

بنا به اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و۳۳ ثانیه ظهر امروز دوشنبه (۱۷ تیرماه) حوالی مسجد سلیمان در استان خوزستان را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۷ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در موقعیت جغرافیایی ۴۹.۵ عرض شمالی و ۳۱.۹۵ طول شرقی ثبت شده است، نزدیک‌ترین شهرها به این مرکز زلزله، ۱۹ کیلومتری مسجد سلیمان (خوزستان)، ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان) و ۳۷ کیلومتری ایذه (خوزستان) ذکر شده است.

اولین پس‌لرزه این زلزله به بزرگی ۳.۹ در ساعت ۱۱ و ۴۸ دقیقه و ۲۵ ثانیه رخ داد، این پس‌لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی ۴۹.۵۳ و عرض جغرافیایی: ۳۱.۷۸ بوده است، همچنین پس‌لرزه‌ای نیز به بزرگی ۴ ریشتر در ساعت ۱۱ و ۴۹ دقیقه و ۳ ثانیه در عمق ۲۰ کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی ۴۹.۵ و عرض جغرافیایی: ۳۱.۹ رخ داده است.

نزدیک‌ترین شهرها به این پس لرزه مسجد سلیمان (خوزستان) در ۱۹ کیلومتری، قلعه خواجه (خوزستان) در ۳۴ کیلومتری ایذه (خوزستان) در ۳۵ کیلومتری است. نزدیک‌ترین مراکز استان به زلزله و پس‌لرزه‌های آن اهواز و شهرکرد اعلام شده است.

همچنین در ساعت ۱۱و ۵۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه، سومین پس‌لرزه به بزرگای ۴.۷ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری و طول جغرافیایی ۴۹.۴۳ و عرض جغرافیایی ۳۱.۹۲ رخ داده و پس‌لرزه بعدی به بزرگای ۳.۷ ریشتر در ساعت ۱۲ و ۶ دقیقه و ۵۰ ثانیه به وقوع پیوسته است.

در فاصله زمانی ساعت ۱۲ و شش دقیقه تا ۱۲ و ۴۶ دقیقه ظهر امروز، سه پس‌لرزه دیگر به بزرگی ۳.۷، ۲.۴ و ۲.۴ این منطقه را لرزاندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار