با فساد بین کارکنان قضایی برخورد می‎کنیم/ با دستمال کثیف نمی‎توان شیشه را پاک کرد

اردبیل (پانا) - دادستان کل کشور گفت: انتظار می‌رود دادستان‌ها به صورت قاطع با فساد احتمالی در بین کارکنان قضایی برخورد کنند.

کد مطلب: ۹۲۷۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
با فساد بین کارکنان قضایی برخورد می‎کنیم/ با دستمال کثیف نمی‎توان شیشه را پاک کرد

حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، در آیین تودیع و معارفه دادستان‌های عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: دستگاه قضا مسئولیت مقابله با فساد را دارد و نباید هیچ فسادی در این مجموعه دیده شود.

او افزود: هرگونه فساد باید در کمترین زمان رسیدگی و برخورد شود تا مردم با اطمینان به دستگاه قضا مراجعه کرده و مشکلات خود را پیگیری کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دستگاه قضایی وظیفه پیگیری دعاوی را دارد، افزود: جلب اعتماد مردم عالی‌ترین نمره‌ای است که به دستگاه قضایی می‌توان داد و مسئولی موفق است که اجازه فساد در دستگاه قضایی را ندهد.

منتظری افزود: بررسی پرونده‌هایی با دو هزار شاکی و ۲۰۰ جلد پرونده نشان‌دهنده قصور یا سهل‌انگاری مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی در عمل به بخشی از وظایف محوله بوده و خسارت چنین ندانم‌کاری‌هایی به جامعه تحمیل می‌شود.

او با بیان اینکه در صورت وقوع تخلف در دستگاه‌ها نباید اجازه برداشتن گام دوم به چنین تخلفاتی داده شود، بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضائی موجود را می‌توان با تعامل و هم‌افزایی در دستگاه‌های اجرایی کاهش داد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی در اختیار دستگاه قضایی نیست افزود: وزارت ارتباطات و فناوری گام‌هایی را در مدیریت فضای مجازی برداشته، ولی این اقدامات متناسب با حملات سایبری دشمن نیست و باید پدافند ما متناسب با پدافند دشمن باشد.

منتظری ادامه داد: دشمن از طریق فضای مجازی به اتاق فرزندان ما نفوذ کرده و می‌خواهد از این طریق اتحاد و همدلی بین مردم را برهم بزند.

او بیان کرد: دشمن همچنین با فشار‌های اقتصادی بدنبال ایجاد جو روانی و نارضایتی در بین مردم است تا از این طریق برای برآوردن مقاصد سیاسی خود استفاده کند، ولی غافل از اینکه مردم ایران در مدت این ۴۰ سال همه سختی‌ها و مشکلات را پست سر گذاشته و اسیر توطئه‌های دشمن نخواهد شد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه با این حال توطئه‌های شوم دشمن جامعه را تهدید می‌کند، افزود: اتحاد و همبستگی در کشور این توطئه‌ها را نقش برآب کرده است.

منتظری نفوذ و ایجاد اختلاف بین دستگاه‌ها را از اهداف شوم دشمن دانست و گفت: دشمن از این طریق هم به هدف خود نمی‌رسد چرا که سربازان گمنام امام زمان با نفوذ در بخشی از فضای سایبری دشمن ضربه مهلکی زدند و تعدادی از جاسوسان سایبری را شناسایی کردند.

او مبارزه با فساد اقتصادی در کشور را یادآور شد و اظهار داشت: برای مبارزه با فساد اقتصادی ابتدا باید دادگستری‌ها از فساد اداری و مالی مبر ا باشند تا بتوان فساد مالی و اداری دیگر دستگاه‌ها را اصلاح کرد.

دادستان کل کشور بیان کرد: با دستمال آلوده نمی‌توان آلودگی دیگر دستگاه‌ها را پاک کرد و باید کاری کرد تا کوچک‌ترین تخلف و انحراف مالی در دستگاه‌ها مهار شود.

منتظری با بیان اینکه نظارت بر دادسرا‌ها باید تقویت شود، افزود: یکی از وظایف قوه قضاییه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، ولی پیشگیری یک مقوله فرا حوزه‌ای است و دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کند.

اواعلام کرد: در صورت تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌ها بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

دادستان کل کشور صیانت از حقوق عامه را از دیگر وظایف قوه قضاییه ذکر کرد و گفت: بعد از ۴۰ سال هنوز قانونی در این ارتباط در مجلس وضع نشده و باید قانونی در این باره تدوین و تصویب شود.

در این آئین از زحمات ناصر عتباتی قدردانی و سید عبدالله طباطبایی بعنوان دادستان جدید اردبیل معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار