کمرئی: کیفیت بخشی در تمام فرایندها از اهداف اصلی وزارت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - صبح امروز گردهمایی روسای ادارات دوره دوم متوسطه کشور با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۷۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی: کیفیت بخشی در تمام فرایندها از اهداف اصلی وزارت آموزش و پرورش است

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیچیدگی های نظام تعلیم و تربیت در دهه های اخیز گفت: سرعت تغییرات در دهه های اخیر در حوزه های مختلف محیطی،فن آوری و اجتماعی کار را بسیار پیچیده و دشوار کرده است .

او تغییر در وضعیت آموزشی کشور را بسیار دشوار دانست و افزود: توجه متوازن به تمامی ساحت های سند تحول بنیادین از حمله اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت کشور است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر حاکمیت گفتمان سند تحول در کشور اظهار داشت: اگر سند تحول حاکم شود تمامی پیش فرض های نظام آموزشی ما بر مبنای سند تحول استخراج خواهد شد و سیستم آموزشی ما خود به خود از آن الهام خواهد گرفت.

کمرئی با اشاره به اینکه گفتگو از ابزارهای جاری شدن گفتمان است ، تاکید کرد: جریان سازی، نهادینه کردن و جاری سازی گفتمان از جمله سیاست هایی است که باید به آن پرداخته شود.

این مقام مسئول مدرسه را در دهه های گذشته به عنوان یک مرجع در جامعه خواند و گفت: اما در دهه های اخیر سرعت تغییرات و فن آوری های نوین نظام آموزشی را غافلگیر کرده است و مطالبات جامعه از نظام آموزشی بسیار عمیق تر شده است.

او با تاکید بر اینکه تغیییرات باید در راستای بهبود و نیازهای روز جامعه شکل گیرد، تصریح کرد: هر نظام آموزشی باید به کیفیت برسد و کیفیت بخشی در تمام فرایندها از جمله مهمترین اهداف این وزارتخانه است.

کمرئی در بخش دیگری از سخنان خوداندیشیدن در مورد منابع جدید را از اصول تفکر راهبردی دانست و تاکید کرد: گاهی یک تغییر کوچک در نظام آموزش و پرورش منجر به تحولی عظیم و رو به جلو خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر بکارگیری روش های توسعه حرفه ای ، یادآور شد: بهبود روش های یاد دهی و یادگیری در کلاس باید مورد توجه جدی قرار گرفته و سیستم آموزشی ما به روش های یاد دهی و یادگیری متنوع تجهیز گردد.

او غنی سازی محیط های یادگیری را از دیگر اهداف مهم در این حوزه دانست و افزود: محیط و فضای مدرسه محیط یادگیری عمیق و بسیار مهمی است که باید از پویایی و طراوت لازم برخوردار باشد.

کمرئی در پایان با اشاره به اینکه مدیریت مبتنی بر هدف باید به کیفیت بخشی در آموزش منجر شود، خاطرنشان کرد: کیفیت در نوع نگاه ما باید شکل گیرد و ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش از تحول در مدرسه شکل می گیرد.

گزارش تصویری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار