سیدعباس مجابی: بیگ‌زاده به‌خاطر نام‌بردن از فردین و فائقه آتشین برچسب مزدوری خورد

تهران (پانا) -سید عباس مجابی در حمایت از بیک‌زاده تهیه‌کننده سریال امام علی (ع) درباره دعوت از دو چهره سینمای قبل از انقلاب برای بازی در سریال امام علی، راستگویی بیک‌زاده در اعلام این خبر را درخور احترام عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۲۷۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سیدعباس مجابی: بیگ‌زاده به‌خاطر نام‌بردن از فردین و فائقه آتشین برچسب مزدوری خورد

طی هفته‌های اخیر محمد بیک‌زاده تهیه‌کننده سریال امام علی (ع) در یک مصاحبه جنجالی که در رسانه‌های بسیاری بازنشر شده است مطالبی مطرح کرد که با واکنش‌هایی از سوی برخی افراد و نهادها مواجه شد. بیک‌زاده از جمله سخنان خود گفته بود قصد داشت از فائقه آتشین و فردین برای بازی در نقش قطام و مالک اشتر دعوت کند که مورد موافقت قرار نگرفت.

سیدعباس مجابی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون و مدیرعامل مؤسسه مشاوره‌ای نورگستر گلها از افرادی است که به سخنان بیک‌زاده واکنش نشان داد. وی درباره ادعاهای تهیه‌کننده امام علی (ع) گفت: کسانی که من را محکوم به حمایت از محمد بیک‌زاده می‌کنند، اصلا نمی‌دانند آقای بیک‌زاده کیست. او کسی است که در سینما عالم خودش را دارد.

وی افزود: به یک متخصص باید با دید تخصصی نگاه کرد، نه اینکه به‌دلیل گفتن حقیقت به او انگ مزدور بودن بزنیم. ایشان فقط در مورد انتخاب فلان بازیگر، واقعیت را گفته‌اند. صرف عنوان نام دوتن از بازیگران دوره قبل از کسی مزدور نمی‌سازد.

مجابی با اشاره به مطرح شدن نام دو بازیگر پیش از انقلاب برای حضور در سریال امام علی از زبان محمد بیک‌زاده گفت: بیایید آدمهایی باشیم که عینک خودمان را به دیگران ندهیم که از دید ما دنیا را ببینند. اگر او یک زمان کسی را مناسب ایفای یک نقش (فائقه آتشین و فردین) در یک سریال را دانسته، مجرم نیست و اگر راستگویی کرده است، قابل احترام است نه لایق اتهام و توهین و تحقیر.

وی با تاکید براینکه بعداز پیروزی انقلاب افراد بی‌حجاب بسیاری به خواسته خود محجبه شدند، افزود: بسیاری از بانوان نه بدحجاب که بی‌حجاب، محجبه شدند اما امروز بسیاری از زنهای محجبه ما به دلایل مختلفی از جمله دافعه های موجود در جامعه بی‌حجاب شدند. چون مدام در حال ایجاد دافعه هستیم و نه جاذبه!

با تولید فیلم و سریال باکیفیت است که می‌توانیم انقلاب‌مان را صادر کنیم
رئیس اجلاس جهانی هم‌سرایی همچنین گفت: امام راحل در مورد انقلاب فرمودند که باید انقلابمان را به جهان صادر کنیم. هر رهبری در جهان فقط هدف را اعلام می کند و این وظیفه آحاد ملت است که آن هدف را عملی کند. برای عملی کردن این فرمایش امام چه کاری باید کرد؟ اولویت با کار فرهنگی است، حالا اولویت در کار فرهنگی با کدام بخش است؟ آن بخشی که از همه تاثیرگذار تر است قطعاً تولیدات سمعی، بصری مثل فیلم، سریال، تئاتر و... است.

همه چیز دازیم غیر از سناریو
وی افزود: صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و جذب مخاطب باید تولیدات باکیفیتی داشته باشد ولی متاسفانه با وجود اینکه چهل سال از انقلاب می‌گذرد، کشور ما همچنان آثار با کیفیت نازل و کم ارزش جهانی را با قیمت‌های گزاف می‌خرد و مقدار قابل توجهی ارز از دست می‌رود؛ آن هم با توجه به وضعیت تحریمها و ... در حالی‌که صدا و سیما باید محصول باکیفیت و ارزشمند تولید کند. از طرفی برای تولید یک اثر نمایشی به سناریو نیاز داریم. برای تولید سناریو هم به قصه نیاز است. ما امروز برای تولیدات فرهنگی به تمامی مولفه های لازم دسترسی داریم اما تنها چیزی‌که نداریم دقیقا همین سناریو است. ما باید نیروهای متخصص و متعهد تربیت کنیم تا بتوانند اینها را تولید کنند.

مجابی در پایان گفت: من برای مبارزه با دروغگویی و نشر صداقت و درستی در سینما فراخوانی خواهم داد و طی آن بسیاری از علاقمندان به کار فرهنگی در حوزه سینما اعم از نویسنده، بازیگر،کارگردان، تهیه کننده و حتی گریمور و ... را به همکاری دعوت خواهم کرد تا بتوانم ذره ای در این زمینه مثبت واقع شوم.

وی تصریح کرد: تیم مجرب ما با مدیریت آقای بیک‌زاده و هدایت فرماندهان دفاع مقدس برای رفع این نیاز، ۵سال به دورترین نقاط کشور سفر کرده اند تا خاطرات، داستانها، قصه ها و حرفهای مردم کوچه و بازار را جمع آوری کنند. در یکی از سفرهایمان خبر رسید که یکی از رادیو های ضد انقلاب گفته که ما را بزنند، کمین کنند و به ما حمله کنند. کسی هم حق مصاحبه با گروه ما را ندارد. من به محض شنیدن این خبر گفتم خدا را شکر، راه را درست آمده ایم.

وی افزود: تمام خطرات را به جان خریدیم تا بتوانیم امروز با افتخار بگوییم بعد از ۵سال الان موعد به ثمر رسیدن نتیجه این تحقیقات و تولیدات نهایی است.

مجابی در خصوص روند کاری خود و تیمش افزود: از سرداران سپاهی، ارتشی، جهاد، پیشمرگ‌های مسلمان کرد و مردم عادی در سرتاسر ایران مصاحبه جمع کردیم و آنها را پیاده کردیم، تبدیل به متن کردیم، سپس فراخوان دادیم تا فیلمنامه نویسان با استعداد و جوان را جذب کنیم تا بتوانند این متن ها را استفاده کنند و سناریوهایی با کیفیت بنویسند، تا رسیدیم به امروز که با افتخار می‌گویم به مقصد رسیده ایم و توانسته ایم سناریوهایی باکیفیت تولید کنیم.

این تهیه کننده حوزه تصویر و سینما ادامه داد: «مقام معظم رهبری فرموده اند: اگر چنانچه شما امروز به جمع آوری و افزودن بر سرمایه جنگ رو نیاورید، دشمن میدان را از شما خواهد گرفت؛ این یک خطر است» چرا باید از شرکت های خارجی آثار با کیفیت بسیار پایین را بخریم، در حالی‌که ما در ایران همه اینها را داریم. سناریوهایی تولید کرده ایم که همگی بر پایه واقعیت هستند و تک تکشان برگ زرینی از تاریخ این مرز و بوم اند..


وی خاطرنشان کرد: تمام این تلاشها را آقای محمد بیک زاده کرده است. روز اول طرح را من مطرح کردم و ایشان پذیرفتند و با وجود تمام مشکلات تا آخر کمک کردند. مثلا سریال امام علی کار ایشان بوده است. او مذهبی‌ترین سریال ایرانی را ساخته است. ولی من به صرف ساختن این سریال نمی‌گویم او فردی مذهبی است! ما ۸۰میلیون سلیقه مختلف داریم. قرار نیست که همه را شبیه هم ببینیم. حتی ایشان روز اول گفتند من تهیه کننده ای هستم که علمی کار می‌کنم، کارگردان، نویسنده، فیلمبردار و ... را خودم انتخاب می کنم. پذیرفتم!

فیلمنامه‌نویس‌ها در برابر اطلاعات و تخصص آقای بیک‌زاده کم آوردند

مجابی درباره همکاری مشترک با بیک‌زاده ادامه داد: با تمام فیلمنامه‌نویسان دو نفری مصاحبه کردیم و ایشان با لحاظ کردن نظرات بنده آنها را انتخاب کردند. انصافاً باید بگویم همه آنها در برابر اطلاعات و تخصص آقای بیک زاده کم آوردند. حالا یک خبرنگار زرنگ پیدا شده و برای تولید خبر جنجالی از اتفاقاتی که بیست سال قبل افتاده است سئوالاتی پرسیده تا حاشیه ایجاد شود، حالا این خبرها را از کجا گرفته خدا می‌داند!

وی گفت: من مقام معظم رهبری را رهبر ایران و تمام مسلمانان جهان می‌دانم و مطمئنم آقای بیک زاده هم دقیقا همین موارد را قبول دارند. آقا را قبول دارند، نظام را قبول دارند، ولایت را قبول دارند و در این کشور مانده اند تا کار فرهنگی کنند، آیا اینها کافی نیست؟ حالا باید چنین افرادی را بزنیم تا مجبور شوند از ایران بروند؟ چقدر هزینه شده است افرادی را که از ایران رفته اند بازگردانیم؟

چهل سال است فقط دافعه داریم
برخی می‌گویند آقای بیک زاده شرایط رفتنش را فراهم می‌کند، به ولله اگر می‌خواست ؛ تابه حال رفته بود. ولی مانده است و پنج سال در دورافتاده ترین نقاط ایران در حال جمع آوری قصه و داستان بوده است. اینکه خبرنگاری در مورد اتفاقات بیست سال قبل و در مورد انتخاب بازیگر سئوال می‌پرسد قابل احترام است ولی این یک نوع نبش قبر کردن است که با برنامه‌ریزی صورت می گیرد.

مجابی در پایان گفت: چهل سال است فقط دافعه داریم، بر فرض که من اشتباهی کرده ام آیا باید تا آخر عمر شرف و اعتبارم برود؟ من از ملت ایران خواهش می‌کنم یک بار هم که شده دروغگویی را تکفیر کنیم و اگر کسی سعی در گفتن حقیقت داشت از زندگی ساقطش نکنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار