برگزاری جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورشخراسان رضوی

مشهد ( پانا) - جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش استان با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی و همچنین معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۲۷۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورشخراسان رضوی

مصطفی اسدی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: جلسه شورای سوادآموزی یک شورای مجزا و کارآمد است که در سطوح مختلف و با حضور بالاترین سطح مقام آن استان و شهرستان برگزار می شود. خوشبختانه در دو سال پیاپی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان از لحاظ تعداد تشکیل شوراهای پشتیبانی و همچنین تعداد مصوبات رتبه نخست را در کشور کسب کرده که قطعا این مهم با همکاری، همدلی و حسن توجه ای است که از جانب استانداری و فرمانداران شهرستان ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان در آخرین جشنواره ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی موسوم به جشنواره شهید رجایی نیز حائز رتبه برتر شده است.

اسدی تصریح کرد: طرح حلقه های کتابخوانی نیز از دیگر ابتکاراتی بود که به اجرا در درآمد و نتایج بسیار مثبتی داشته است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان از شماری از تفاهم نامه های منعقد شده نام برد و افزود: تا به امروز تفاهم نامه های زیادی با دستگاه های دولتی و غیردولتی به امضاء رسیده است که تفاهم نامه با شهردای مشهد، سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان کتابخانه ها و غیره بخشی از این تفاهم نامه هاست.

اسدی در ادامه از صدور احکام فرمانداران شهرستان ها به عنوان رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی خبرداد و ابراز امیدواری کرد که همکاری های بیشتر معاونت سوادآموزی با استانداری و فرمانداری های استان موجب ادامه روند مثبت و رو به جلوی سواداموزی استان شود.

شایان ذکر است در انتهای این جلسه سید حمید موسوی مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: شوراها فرصت بسیار مناسبی برای هماهنگی دستگاه های دولتی و غیر دولتی است که باید از ظرفیت های آن استفاده کرد. استانداری نگاه ویژه ای به شورای سوادآموزی دارد و قطعا از هر فرصتی استفاده خواهد کرد.

وی اظهار کرد: تمرکز استانداری بر حاشیه شهرها و مناطق محروم شکل گرفته است و سواد یکی از مولفه هایی است که باید در این حوزه جدی گرفته شود. دفتر فرهنگی و اجتماعی طرح های بسیاری را در حاشیه شهرها و مناطق محروم اجرا می کند که با همکاری معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان می توان از ظرفیت های موجود استفاده بهتر و بهینه تری کرد.

گفتنی ست در پایان این جلسه تشکیل منظم جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی و همچنین لزوم برگزاری جلسات اختصاصی سوادآموزی مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار