سومین حضور سفیر بریتانیا در ارتباط با نفتکش ایرانی در وزارت امور خارجه + عکس

تهران (پانا) - سفیر بریتانیا در تهران بار دیگر در وزارت امور خارجه حاضر شد.

کد مطلب: ۹۲۷۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
سومین حضور سفیر بریتانیا در ارتباط با نفتکش ایرانی در وزارت امور خارجه + عکس

راب مک کایر، سفیر بریتانیا در جمهوری اسلامی برای سومین بار از زمان توقیف سوپر نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی این کشور ظهر امروز (دوشنبه) در وزارت امور خارجه حاضر شد.

سید عباس موسوی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران ظهر امروز در نشست خبری خود گفته بود: «در مورد نفتکشی که حامل نفت خام ایران است، اقدامات سیاسی ایران به جد ادامه دارد. دو بار سفیر انگلیس را خواسته‌ایم و با برخی دیگر از دیپلمات‌های اروپایی مشورت کردیم و هر گونه اسنادی که نیاز بود به دوستان حقوقی ارائه دادیم. وکیلی کار را انجام می‌دهد. مقصد سفر را اکنون نمی‌دانم اما اما سوریه نیست چون این نفتکش سوپرتانکر است و هیچ یک از بنادر سوریه امکان پهلوگرفتن این کشتی را ندارند حتی از کانال سوئز هم نتوانست عبور کند.»

موسوی متذکر شد: «ما از انگلستان می‌خواهیم که بر اساس اسناد ارائه‌شده هرچه زودتر نفتکش را آزاد کند چراکه ایران این دزذی و راهزنی دریایی را نمی‌پذیرد.»

موضوع حضور سفیر بریتانیا در وزارت امور خارجه از آن جا رسانه‌ای شد که تنی چند از خبرنگاران هنگام خروج از وزارت امور خارجه اتومبیل حامل او را در محوطه دستگاه دیپلماسی رویت کردند.

مک کایر همچنین هنگام خروج از وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به خبرنگاران گفت که «فقط برای کار» در ساختمان دستگاه دیپلماسی ایران حاضر شده است.

عباس موسوی در گفت‌و‌گو با پانا درباره حضور سفیر بریتانیا گفت که «سفیر بریتانیا احضار نشده بود و بر اساس ملاقات‌های روتین به وزارت امور خارجه رفته است و احتمالا این بار موضوع مربوط به نفتکش‌های ایرانی بوده است.»

با این حال به نظر می‌رسد حضور سفیر بریتانیا در وزارت امور خارجه بی‌ارتباط به موضوع سوپر نفتکش ایرانی نداشته باشد. نفتکشی که در ابتدا مقامات انگلیسی مقصد آن را سوریه اعلام کردند ولی سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در جریان نشست مطبوعاتی مشترک خود با علی ربیعی و بهروز کمالوندی، سخنگویان دولت و سازمان انرژی اتمی، تاکید کرد که «مقصد نفتکش ایران سوریه نبوده است.»

نکته قابل توجه اینکه موسوی در نشست خبری امروز خود اظهارات عراقچی را تایید کرد ولی همزمان گفت که «از مقصد این نفتکش ایرانی در حال حاضر بی‌اطلاع است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار