فولادوند: 13 مدرسه استثنایی در شهر تهران به تخریب و بازسازی نیاز دارد

تهران (پانا) – عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، در آئین تخریب و بازسازی دبستان پسرانه استثنایی باغچه بان 5، از لزوم کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس درس و نیاز ضروری به تخریب و بازسازی 13 مدرسه استثنایی در شهر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۷۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: 13 مدرسه استثنایی در شهر تهران به تخریب و بازسازی نیاز دارد

فولادوند ضمن تشکر از مدعوین به ویژه خیرین مدرسه ساز که همیشه آموزش و پرورش را در امر مدرسه سازی یاری کرده اند؛ گفت: میانگین تراکم دانش آموزان تهرانی در کلاس ها 34 نفر است؛ در حالی که این میانگین در کشور 24 نفر است. شهر تهران به دلیل بی توجهی هایی که در گذشته صورت گرفته، از لحاظ فضاهای آموزشی، یک رتبه قبل از سیستان و بلوچستان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: حدود 12 هزار کلاس نیاز به تخریب و یا بازسازی یا مقاوم سازی دارد. همچنین باید 4 هزار کلاس دیگر ساخته و به این 12هزار کلاس اضافه شود تا بتوانیم تراکم کلاس‌ها را پایین‌ بیاوریم.

فولادوند با اشاره به این که در حوزه استثنایی وضعیت تراکم دانش آموزان بسیار متفاوت تر از مدارس عادی است؛ افزود: ما حدود 5 هزار و 550 دانش آموز استثنایی در شهر تهران داریم و به دلیل تداوم و ادامه درمان دانش آموزان با نیازهای ویژه، روز به روز ورودشان به شهر تهران افزایش می یابد.

وی افزود: در حال حاضر از بین 58 آموزشگاه استثنایی، 13 مدرسه داریم که نیاز ضروری به تخریب و بازسازی دارند و جزء آن 12 هزار کلاسی هستند که می توانند تراکم دانش آموز در کلاس درس را پایین بیاورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار