مسیب‌زاده: فعالیت‌های قرآنی باید به صورت فراگیر در آموزش و پرورش اجرا شود

تهران (پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خواستار اجرای فراگیر فعالیت‌های قرآنی در میان دانش‌آموزان شد.

کد مطلب: ۹۲۷۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده: فعالیت‌های قرآنی باید به صورت فراگیر در آموزش و پرورش اجرا شود

آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران با حضور محمدرضا مسیب‌زاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در تالار فرهنگ و هنرشهرقدس برگزار شد.

مسیب‌زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با سپاسگزاری از حضور گرم و پرشور فرهنگیان و دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران در این دوره از مسابقات گفت: فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین است که مورد تایید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرار دارد و هدف این سند پرورش دانش‌آموزان در تمام ساحت‌های شش‌گانه است .

وی خطاب به حاضران در مراسم گفت: هر شخصی متناسب با فعالیتش، ویژگی‌های آن فعالیت را در خود ایجاد می‌کند و چه زیباست که شما با فعالیت‌های قرآنی خود، رنگ و بوی قرآنی به خود گرفته‌اید. محور فعالیت های دینی آموزش و پرورش از کلمه "قــنــات" است، "ق" یعنی قــرآن، "ن" یعنی نمــاز، "آ" یعنی اهــل بیت (ع) و "ت" یعنی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه.

این مقام مسول در ادامه با اشاره به مراتب شُکرگزاری اظهار کرد: اولین مرتبه شکر، شکر لسانی است و ما در قبال نعمت‌هایی که خداوند به ما عطا کرده است از او قدردانی می‌کنیم،شما هم بابت اینکه سعادت فعالیت در حوزه قرآنی نصیبتان شده است باید شکرگزار خداوند باشید. یقینا شما آینده سازان این کشور اسلامی خواهید بود، مرتبه بعدی شکرگزاری نیز استفاده صحیح از نعمت است و شما هم خوشبختانه به درستی از توانایی‌هایتان بهره‌برداری کردید.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه متخصصان رشته‌های قرآنی فعالیت خود را از زمان دانش‌آموزی شروع کردند و در مسیر دین و الهیات که مسیری بسیار ارزشمند است قدم گذاشتند، افزود: فرهنگیانی که در تربیت دانش‌آموزان موثر هستند باید آنها را بیشتر با قرآن آشنا کنند.

/خبرنگار: نسترن خدابنده‌لو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار