آتش نشانی اصفهان به حمایت، تجهیزات و اعتبار مالی بیشتری نیاز دارد

اصفهان (پانا) - شهردار اصفهان گفت: سازمان آتش نشانی اصفهان به حمایت و اعتبار مالی بیشتری نیاز دارد که در این زمینه سازمان مدیریت بحران می تواند یاری رسان شهرداری اصفهان باشد.

کد مطلب: ۹۲۷۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آتش نشانی اصفهان به حمایت، تجهیزات و اعتبار مالی بیشتری نیاز دارد

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان قدرت اله نوروزی در مراسم اجرای مانور بزرگ عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان به تجهیزات و اعتبارات مالی بیشتری در حوزه آتش نشانی و تجهیزات ایمنی نیاز دارد، اظهار کرد: با توجه به حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این مانور از وی می خواهم که امکانات و تجهیزات بهینه و به روز را در اختیار شهر اصفهان و سازمان آتش نشانی قرار دهند تا روند خدمت رسانی در این شهر با وقفه روبرو نشود.
وی ادامه داد: برگزاری مانور آتش نشانی سبب می شود تا شهروندان در جریان توانمندی های آتش نشانی و نیروهای این سازمان قرار بگیرند و اعتماد آنها به مدیران و خادمان شهری افزایش یابد.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه آگاهی از دستاوردهای فنی و عملیاتی نیروهای آتش نشانی امنیت بیشتری را به زندگی مردم وارد خواهد کرد، گفت: امیدوارم با برگزاری مانورهای بیشتری بتوانیم این دستاوردها را تقویت کنیم. هرچند اکنون نیز تمام این توانمندی ها را مرهون آموزش های آتش نشانان و روحیه ایثارگرانه آنها هستیم.
وی افزود: آتش نشانان نقطه امید مردم هستند و وجودشان برای امدادرسانی به شهروندان مایه آرامش است. زندگی آرام برای مردم اصفهان در سایه توانمندی حضور ایثارگرانه آتش نشانان محقق خواهد شد.
نوروزی تصریح کرد: آتش نشانان اصفهان الگوی سایر آتش نشانان کشور هستند که از تلاش های بی وقفه آنها برای تامین امنیت و سلامت مردم قدردانی می کنم.
وقوع سالانه 170 هزار آتش سوزی در کشور
اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در حاشیه اجرای این مانور با اشاره به اهمیت و لزوم پیشگیری از حوادث، اظهار کرد: این مهم با ارائه آموزش به مردم فراهم می شود چراکه گاهی یک وسیله ایمنی کوچک می تواند از بروز حادثه ای بزرگ جلوگیری کند.
وی ادامه داد: آتش نشانان اصفهان مانور خوبی را با آمادگی بالا برگزار کردند که از آنها تقدیر و تشکر می کنم.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه سالانه 170 هزار آتش سوزی در کشور رخ می دهد، افزود: آتش سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت 16 نفر از آتش نشانان از بدترین حوادث سال های اخیر در کشور بود.
وی تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران در کنار نیروهای آتش نشانی اصفهان است چراکه مردم اصفهان در طول این سال ها خدمات و ایثارگری های بسیاری را در دفاع مقدس و برای نظام اسلامی انجام داده اند از همین رو در حد توان از مردم این شهر پشتیبانی خواهیم کرد.
گفتنی است، در مانور بزرگ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، ۲۰۰ نیروی آتش نشان متخصص و پشتیبان در قالب ۱۵ خودروی سبک و سنگین حضور داشتند. همچنین نجات مصدوم در ارتفاع، سرویس‌دهی برانکارد، عملیات ورود و خروج، عملیات نجات شخص از ارتفاع به وسیله رسکیو، اطفای حریق سیلندر گاز در طبقات فوقانی ساختمان، نجات مصدوم با استفاده از خودرو نردبان، انجام عملیات ورزشی، اطفای حریق و برش خودرو، عبور آتش نشانان از تونل حریق و اطفای حریق کلبه از جمله عملیاتی بود که در این مانور توسط نیروهای متخصص آتش نشان و پشتیبان اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار