دعوت متن به همپوشانی ذهن در موزه هنرهای معاصر اصفهان

اصفهان (پانا) - موزه هنرهای معاصر شهروندان را به نمایشگاه ویدیوآرت و چیدمان "پراکندگی متن؛ همپوشانی ذهن" دعوت می کند.

کد مطلب: ۹۲۷۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دعوت متن به همپوشانی ذهن در موزه هنرهای معاصر اصفهان

نمایشگاه ویدیو آرت و چیدمان "پراکندگی متن؛ همپوشانی ذهن" با آثار سه هنرمند رسول معرک نژاد؛ کیانا محبوب و فهیمه حقیقی از روز چهارشنبه 12 تیرماه به مدت 10 روز در گالری 3 موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برپاست.
آثار شامل دو ویدئوآرت با عنوان هایِ "بی مصرفی" با زمان 35 دقیقه و " اصفهان، آنیمای ذهن من" با زمان شش دقیقه؛ و هم چنین شش چیدمان است.
کیانا محبوب با اشاره به اینکه 3 سال است که به طور مستمر و با فراخوان رسول معرک نژاد به مطالعه کتاب هایی با مضامین مختلف پرداختم گفت: نمایشگاه "پراکندگی متن؛ همپوشانی ذهن" بر اصل مطالعه هایم استوار است. زمانی که کتاب "تسلی بخشی های فلسفه" از آلن دوباتن را می خواندم متن کتاب و تصاویر مرا به فکر انداخت که در بعضی مواقع، ایده های نامربوط در کنار هم مغز را به تفکر وامی دارد و رابطه ای بین آنها پدید می آورد تا سوژه در ذهن ماندگار شود.
وی افزود: بعد از مطرح کردن ایده با دوستان، ساعت ها به بحث وگفتگو پرداختیم و به چیدمانی بر سه اصل اثر هنری، معنا و سوژه دست یافتیم.
وی تصریح کرد: هرکدام از آثار به نمایش درآمده پشتوانه فلسفی دارند و بر اساس سنت فکری فیلسوفی معروف پدید آمده اند. زیرلایه های آثار به نمایش درآمده و متن های نوشته شده بر نتایج ذهنی فیلسوفان مهم استوار است.
رسول معرک نژاد نیز با اشاره به موضوع جانشینی در علم نشانه شناسی گفت: هر جانشینی منجر به درک متفاوت از ماهیت اولیه همان موضوع می شود.
وی ادامه داد: آثار هنری که در موزه با شرایط خاص به معرض نمایش در می آیند با دخیل شدن عنصر نشانه شناسی همراه خواهند بود.
معرک نژاد با بیان اینکه برای درک آثار مفهومی باید به چند نکته توجه داشت، گفت: نکته اول استیتمنت یا همان گزاره هنرمند است تا هنرمند ایده هایش را با مخاطب در میان بگذارد.
وی افزود: نکته دوم در درک آثار مفهومی لزوم به ذکر عنوان در آثار پساساختارگرایانه است. آثاری که عنوان ندارند ارجاع به متن می شوند. نکته مهم دیگر که باید به آن پایبند بود ارجاع برون متنی آثار مفهومی است.
معرک نژاد با بیان اینکه مدت زمان آثار مفهومی به نمایش در آمده در نمایشگاه نباید بیشتر از 10 روز باشد تصریح کرد: مخاطب آثار هنری باید دغدغه مند باشد و با هدف تماشای آثار هنری پا به نمایشگاه بگذارد.
گفتنی است؛ علاقه مندان برای تماشای این چیدمان و ویدئوآرت می توانند تا 21 تیرماه به محل موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار