برگزاری دومین نشست هیات اجرایی انتخابات شورایاری‌ منطقه ۲۰

شهرری (پانا) - دومین نشست هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ شهرداری منطقه ۲۰ در راستای تعامل و همکاری اعضای هیئت اجرایی و برنامه ریزی جهت برگزاری هرچه بهتر و جلب حداکثری مشارکت مردمی در انتخابات برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۷۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین نشست هیات اجرایی انتخابات شورایاری‌ منطقه ۲۰

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 در این نشست با اشاره به افزایش جمعیت شهرها و تغییر سبک زندگی شهروندان گفت: با پیچیده‌تر شدن مسائل شهری ، همراهی شهروندان در کنار مدیریت شهری برای رصد و حل مشکلات ضروریست.

او به نقش پیشکسوتان و هیئت‌های محلی از جمله مساجد و حسینیه ها در گذشته و حس تعلق شهروندان به محلات خود اشاره کرد و گفت: ساختاری که مدیریت شهری به دنبال آن است از ضروریات جامعه است که تنها با مشارکت و همراهی شهروندان و دارا بودن حس تعلق به شهر قابل دستیابی است.

افشار شفافیت، پاسخگویی، کارآمدی، اجماع و مشارکت را از جمله مولفه های تاثیرگذار حکمروایی خوب شهری بیان کرد و اظهار اشت: با رویکرد مشارکتی شورایاران و نقش آفرینی در شناخت آسیب ها و حل معضلات اجتماعی و شفافیت، پاسخگویی، کارآمدی و مطالبه گری آنها، این تشکیلات مردم نهاد می تواند مسیر اثربخشی مدیریت شهری و بهره وری سازمان را ارتقاء دهد.

شهردار منطقه 20 گفت: رویکرد حکمروایی خوب شهری به عنوان اثربخش ترین، کم هزینه ترین و پایدارترین شیوه اعمال مدیریت است که جلب مشارکت مردم در تصمیم گیری های مدیریتی و پاسخگویی به مطالبه های شهروندی از مهمترین مولفه های این رویکرد به شمار می رود.

افشار با اشاره به اینکه برخی وظایف مدیریت شهری از جمله مباحث زیست محیطی و بازیافت مواد هزینه های زیادی را به این سازمان تحمیل می کند افزود: آشنایی شهروندان با تکالیف خود و حضور نخبگان در کنار مدیریت شهری، موجب کاهش هزینه ها و تاحدی جبران منابع مالی خواهد شد.

شهردار منطقه 20 الکترونیکی شدن انتخابات شورایاری‌ها در این دوره را از نقاط مثبت آن ارزیابی کرد و گفت: امید است با افزایش دقت و سرعت رای گیری شهروندان تجربه ای متفاوت از مشارکت در انتخابات را شاهد باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار