مدیرعامل ایران‌ایر: هواپیماهای پهن‌پیکر برای حج عملیاتی شده است

تهران (پانا) - مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه امسال به دلیل قوانین عربستان، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اجازه همکاری با هما را نداشتند، می‌گوید همه هواپیماهای پهن‌پیکر هما را عملیاتی شده و به پروازهای حج می‌رسند.

کد مطلب: ۹۲۷۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل ایران‌ایر: هواپیماهای پهن‌پیکر برای حج عملیاتی شده است

به گزارش مهر، تورج دهقانی‌زنگنه امروز (دوشنبه ۱۷ تیر) در مراسم بدرقه نخستین کاروان حج تمتع ۹۸ که در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه ایران‌ایر وظیفه خدمت به حجاج را دارد، گفت: کلیه کارکنان ایران‌ایر به عملیات حج به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه می‌کنند.

وی افزود: هما تمام امکانات خود را برای عملیات حج بسیج کرده است درحالی‌که سال‌های گذشته شرکت‌های هواپیمایی دیگر نیز ما را در انجام این عملیات یاری می‌کردند اما امسال به دلایلی، از این کمک‌ها بی‌بهره هستیم.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در وضع جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، تصریح کرد: صنعت هوانوردی کشور در خط مقدم جنگ اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان ایران قرار دارد و امسال اولین سالی است که هما تحت تحریمِ در حال اجرایِ عملیاتِ حج است و تحریم فروش هواپیما و قطعات به ایران‌ایر از آبان ۹۷ اعمال شده است.

وی یادآور شد: فروش تجهیزات هواپیما را تحریم کردند و ما برای آماده کردن هواپیماها برای رسیدن به حج تمتع امسال، شبانه‌روز زحمت کشیدیم.

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه به دلیل تحریم‌های استکبار جهانی، محدودیت ناوگان داریم، تصریح کرد: در سال‌های گذشته شرکت‌های هواپیمایی داخلی و هواپیمایی عربستان، هما را همراهی می‌کردند اما امسال به دلیل قوانین عربستان، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اجازه همکاری با هما را نداشتند. با این حال همه هواپیماهای پهن‌پیکر هما را عملیاتی کردیم و به حج رساندیم.

دهقانی زنگنه با تأکید بر اینکه در عملیات حج، به دنبال سودآوری نیستیم، اظهار داشت: از نظر ما پروازهای حج یک اقدام اعتقادی است و حج برای هما یک پروژه ملی محسوب می‌شود. همچنین در پروازهای حج به دنبال انجام پروازهای ایمن و به موقع هستیم.

وی ادامه داد: برای انجام این دو رسالت هما در پروازهای حج، هماهنگی‌های لازم انجام شده اما ممکن است به دلیل گرمای هوای عربستان، برخی پروازها تأخیر داشته باشند اما تلاش می‌کنیم از تأخیرهای پروازی جلوگیری کنیم.

همچنین حسین اسفندیاری عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و مدیر عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پایان این مراسم با بیان اینکه ۱۵ فرودگاه را در سال جاری برای تمتع ۹۸ آماده کرده‌ایم، گفت: وظیفه مدیریت فضای کشور نیز بر عهده شرکت فرودگاه‌ها است؛ ازاین‌رو فضای ایمن برای پروازهای هما آماده شده است. همچنین امروز صبح نیز از دو فرودگاه یزد و زنجان، پروازهای حج بدون تأخیر توسط هما و حتی با دقایقی تعجیل انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار