حمله شیمیایی در یکی از شهرهای انگلیس

تهران (پانا) - برخی رسانه‌های انگلیس از وقوع یک حمله شیمیایی در یکی از شهرهای این کشور و مسموم شدن تعدادی از شهروندان منطقه خبر دادند.

کد مطلب: ۹۲۷۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
حمله شیمیایی در یکی از شهرهای انگلیس

به گزارش فارس به نقل از وبگاه «بی ِال ِان» این حمله شیمیایی در شهر «لستر» رخ داده و طی آن دست‌کم 10 تن از جمله سه مامور پلیس آسیب دیدند. بر اساس گزارش‌های دریافتی، این حمله در محوطه بیرونی یکی از مراکز تفریحی این شهر رخ داده است.

روزنامه «دیلی استار» نیز در این زمینه نوشت که برخی شاهدان از پرتاب بطری‌های حاوی مواد شیمیایی از سوی چند به این مرکز تفریحی خبر دادند.به نوشته این روزنامه، تاکنون پنج نفر مظنون این حادثه دستگیر شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

گزارش‌ها درباره حوادث شیمیایی در انگلیس از آن جهت مورد توجه واقع می‌شوند که دولت این کشور روسیه را به انجام حملات شیمیایی در خاک این کشور متهم کرده است.

سال گذشته دولت انگلیس ادعا کرد روسیه «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه انگلیس و روسیه و دخترش را با عامل گاز اعصاب در شهر سالزبری انگلیس مسموم کرده است. تنش‌ها بر سر این موضوع تا آنجا پیش رفت که دو طرف شماری از دیپلمات‌های یکدیگر را اخراج کردند.

روسیه بارها اتهام دست داشتن در این حادثه را رد کرده و به لندن پیشنهاد داده بود کمیته تحقیق مشترکی برای بررسی این مسئله تشکیل شود ، اما انگلیس این درخواست را رد کرد و حاضر نشد نمونه ماده شیمیایی را که مدعی شده بود در این حوادث مورد استفاده قرار گرفته، در اختیار روسیه قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار