رشد 20 درصدی گلخانه‌های فارس در ماه‌های اخیر

شیراز(پانا)-استاندار فارس از افزایش 20درصدی گلخانه های استان فارس خبر داد و گفت: مهم‌ترین اهدافی که در روستا ها به آن پرداخته شده است تا بتواند ساکنین روستا ها را مشمول زندگی مناسب قرار دهد معیشت،اشتغال و سرمایه گذاری بوده است.

کد مطلب: ۹۲۷۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد 20 درصدی گلخانه‌های فارس در ماه‌های اخیر

عنایت‌اله رحیمی امروز در گردهمایی نکوداشت روز دهیاران و تقدیر از دهیاران برتر روستاهای استان فارس که با حضور مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس،معاون هماهنگی امور استانی استانداری فارس و مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استانداری فارس برگزار شداضافه کرد: سرمایه گذاری نهاد های پولی تنها موضوعی است که میتواند بیکاری را بر طرف کند.

او ادامه داد: برای اینکه بتوان از توانایی روستاها نهایت استفاده را بُرد طرح هایی در در زمینه هدایت سرمایه گذاری توسط نهاد های مختلف ارائه شده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه اولین موضوعی که باید در استان فارس به آن توجه کرد افزایش تعداد نیروی مشمول بر کار است، گفت: برای اینکه بتوانیم از تجارب گذشته استفاده بهتری ببریم تلاش کردیم کشاورزی را بر تکیه بر علم و دانش سر پا نگه داریم.

رحیمی با اشاره به اینکه باید نسبت به ظرفیت هر روستا قدم بر داشت گفت: اشتغال و سرمایه گذاری دارای اهمیت بسیاری برای هر دهیار است.

او در طی این جلسه از دهیاران دعوت کرد تا در جلسه ی رسمی تجلیل از دهیاران که در روز سه شنبه که با حضور چند تن از مقامات کشوری در تالار حافظ بر گزار خواهد شد دعوت به عمل آید.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس نیز در طی این مراسم با بیان اینکه در استان فارس 2112 دهیار وجود دارد گفت:بهیاران در کنار تمام مدیران اجرایی استان فارس بسیاری از امور روستا ها را دنبال می کنند و با تلاش وکوشش خود اتفاقات خوبی را رقم می زنند.

سید کمال پاک فطرت با بیان اینکه دهیاران چهره ی دیگری به روستا ها بخشیده اند افزود:در دوره ی پنجم شوراها شاهد تغیرات 65درصدی در دهیاران بوده ایم که باعث ایجاد خلل در امور روستاها بوده است اما با آموزش‌های صورت گرفته اعم از امور مالی و پیمان‌ها وحوادث، توسط دفتر امور روستایی این خلل بر طرف شده است.

پاک فطرت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و استاندار فارس گفت: مقوله ای که بیش از هر چیزی در دهیاری های استان فارس دنبال می شود بحث کار‌آفرین و اشتغال و اقتصاد است که استان فارس با تلاش دستگاه ها ی اجرایی در تحقق این خوسته اقدامات خوب و شایسته ای برداشته است.

معاون هماهگی امور عمرانی استانی استانداری فارس در ادامه این جلسه با اعلام این خبر که 70درصد از دهیاران دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند گفت:قسمت عمده ی فعالیت کشاورزی و دامدای و صنعت در روستاهای استان فارس وجود دارد.

محمود رضایی تصریح کرد:بیش از 3هزار پروژه عمرانی در استان فارس در حال اجرا است که بخش عمده ای از این آمار متعلق به روستا های استان فارس می‌باشد.

رضایی با اشاره به اینکه بیش از 50هزار میلیارد تومان پروژه در استان فارس درحال اجراست گفت:در اکثر شاخص‌های عمرانی استان فارس در رتبه اول قرار دارد.

او با بیان اینکه در بحث اشتغال 2400طرح و 16هزار شغل در روستاها شکل گرفته است گفت: اگر به نقاط قوت روستاها توجه نشود نقاط قوت از دست می رود.

معاون هماهگی امور عمرانی استانی استانداری فارس بیان داشت: حدود یک سوم از روستاهای استان فارس دارای مشکل کمبود آب هستند.

رضایی اضافه کرد: عمده ترین نیاز دهیاران آموزش کارآفرینی است که روستاییان بسیار نیاز دارند.

به گفته‌ی او بیش از 120 مورد آتش‌سوزی در استان فارس وجود داشته است که این آمار نشان دهنده افزایش ظرفیت مقابله با اطفا حریق در استان فارس است.

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار