سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خوزستان عنوان کرد:

توسعه جامعه مرهون توسعه نیروی انسانی است

اهواز (پانا) -سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خوزستان در آئین اختتامیه طرح جوانه ها گفت :  توسعه جامعه بدون توجه نیروی انسانی امری ناممکن است.

کد مطلب: ۹۲۷۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه جامعه مرهون توسعه نیروی انسانی است

مهدی رفیعی صبح امروز در آیین اختتامیه طرح جوانه ها با بیان اینکه نیروی انسانی اساسی ترین ساختار هر جامعه را تشکیل می دهد، اظهار کرد: برای توسعه متوازن می بایست کشورها به مقوله نیروی انسانی توجه ویژه داشته باشند که البته این توسعه تنها از طریق توجه ویژه به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد کلیدی و تاثیرگذار محقق می شود.

اودر ادامه با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در راستای برقراری عدالت آموزشی، توضیح داد: توجه به مناطق کم برخوردار از اولویت های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است. در این راستا اقدامات گسترده ای با همکاری سایر نهادها در استان در حال انجام است که یکی از آنها طرح بورسیه تحصیلی دانش آموزان مناطق کم برخودار است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: در این طرح ۱۲۵۰ نفر از دانش آموزان مناطق روستایی، عشایری و کم برخودار بورس ۱۰ میلیون ریالی دریافت می کنند. البته این دانش آموزان از میان یک جامعه آماری ۱۲۰ هزار نفر و بر اساس آزمون جامع انتخاب شدند.
او با بیان اینکه آموزش و پرورش تبدیل به مسئله اول استان شده است؛ توضیح داد: با هم افزایی های صورت گرفته بین دستگاه های مختلف در استان و نیز حمایت های بی دریغ شخص استاندار به حمدالله آموزش و پرورش به دغدغه همت مسئولین تبدیل شده است.

رفیعی دهکردی افزود: توسعه یافتگی از مسیر آموزش و پرورش توانمند می گذرد و این مهم تنها با تلاش و پشتکار آحاد جامعه در راستای کمک به مجموعه تعلیم و تربیت در راستای پیشبرد اهداف خود محقق می شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه مهمترین وظیفه آموزش و پرورش را تربیت انسان توسعه یافته دانست و گفت: مهمترین ویژگی های انسان توسعه قانون گرایی، خلاقیت گرایی و احترام به جامعه مدتی است که آموزش و پرورش می تواند نقش فعالی در رسیدن به این هدف ایفا کند.

او در پایان با تاکید بر لزوم توجه به مفاد سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تربیت محوری و انسان سازی اولویت اول آموزش و پرورش است که برای رسیدن به این مهم این نهاد می بایست در مسیر سند تحول بنیادین حرکت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار