نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان دومین نشست هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان در سال 98 برگزار شد .

کد مطلب: ۹۲۷۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان  کردستان برگزار شد

قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ،در این نشست با تبریک دهه کرامت از همه مسئولین برگزاری کنگره ملی 5400 شهید استان و دست اندرکاران کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به اهمیت این برنامه ارزشی و اقدامات صورت گرفته در طی دو سال اخیر، گفت: با همت کلیه مسئولین، دستگاه ها و نهاد ها و با اجرای برنامه های اثر گذار، اقدامات مطلوبی انجام گرفت که نقطه اوج آن، اجلاسیه نهایی کنگره ملی 5400 شهید استان بود .

وی در ادامه به تشریح برنامه های ستاد پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان در تابستان پرداخت و با تاکید بر ضرورت پیگیری این برنامه ها، گفت: باید طبق سال های گذشته برای اجرای بهینه طرح هجرت سه دانش آموزان و اردوهای راهیان نور برنامه ریزی و تمهید مقدمات لازم صورت گیرد.

قربانی با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانش آموزی به منظور اعزام دانش آموزان به یادمان های دفاع مقدس و بازدید از مناطق جنگی هر ساله با همکاری آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انجام می شود، بر ایمنی خودروها، سلامت دانش آموزان و انتخاب افراد همراه به عنوان مسئولین و سرپرستان اردو و راویان و هم چنین تحقق اهداف پیش بینی شده تاکید کرد.

آزادی پور معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این نشست از همکاری و همراهی کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره 5400 شهید استان و نقش فعال آموزش و پرورش در برگزاری برنامه های کنگره تشکر کرد و با بیان اینکه کنگره شهدا کار بزرگ فرهنگی بود، گفت: تعامل خوب دستگاه ها باعث شد، برنامه ای در شأن شهدای گرانقدر برگزار شود .

وی با اشاره به اجرای برنامه های مشترک با آموزش و پرورش در تابستان ، ارائه بازخورد و آسیب شناسی برنامه های سال قبل به منظور اثربخشی برنامه ها را مهم دانست و گفت: می توان با انجام اصلاحات لازم ، برنامه ها را اثربخش کرد .

در ادامه این نشست مکاییل احمدی مسئول دبیرخانه بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان گزارشی از اجرای اردوهای جهادی( طرح هجرت سه ) در تابستان 97 ارائه کرد و با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 123 مدرسه به عنوان عرصه فعالیت انتخاب و 1653 دانش آموز در اجرای برنامه همکاری کردند، گفت: دستورالعمل استانی طرح هجرت سه در سال جاری آماده شده و مقرر است این طرح از یکم مرداد ماه آغاز و تا 15 شهریور 98 تداوم داشته باشد .

وی افزود: در اجرای طرح هجرت سه هر دانش آموزان به مدت 10 روز با همکاری می کند که 8 روز آن به فعالیت های عملی و دو روز نیز در برنامه های فرهنگی شرکت می کند .

احمدی در ادامه گزارشی از اجرای اردوهای راهیان نور دانش آموزی ارائه کرد و با بیان اینکه 26 هزار و 68 دانش آموز استان در سال گذشته از یادمان های دفاع مقدس مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غرب بازدید کردند، اظهار داشت: برای سال جاری نیز تعداد 25 هزار نفر برای استان سهمیه اختصاص داده شده است.

وی افزود: اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان به روال سال های گذشته از یکم مرداد ماه 98 با اجرای برنامه فصل رویش در مریوان و اعزام دانش آموزان به یادمان های مناطق عملیاتی شهرستان مریوان، بانه و سنندج آغاز می شود .

هم چنین در این نشست پیرامون برگزاری دوره های آموزشی مربیان درس آمادگی دفاعی استان بحث و تبادل نظر و مقرر شد این دوره آموزشی 32 ساعته به صورت 14 ساعت دوره عملی توسط سپاه و 18 ساعت نظری توسط آموزش و پرورش با شرکت 311 نفر از معلمان واجد شرایط در بازه زمانی تعیین شده برگزار شود .

یکی از دیگر از برنامه های ستاد پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان که در تابستان برگزار می شود، طرح شهید بهنام محمدی است که در این نشست پیرامون آن نیز بحث و تبادل نظر و مقرر شد این طرح در کل استان برگزار شود .

در پایان این نشست برنامه های بسیج فرهنگیان در تابستان 98 ارائه و مقرر شد کلاس های تقویتی و جبرانی برای دانش آموزان کم بضاعت مناطق روستایی و حاشیه شهرها برگزار شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار