در صحن شورای شهر تهران

تصویب مشروط گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پایان گزارش تفریغ بودجه ۹۶ مدیریت شهری، شهرداری تهران را ملزم به ارائه گزارش جامعی از بدهی‌های شهرداری تهران کردند.

کد مطلب: ۹۲۶۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تصویب مشروط گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز ادامه بررسی گزارش تفریغ سال ۹۶ شهرداری تهران را بررسی کردند.

در ابتدای جلسه محمود میرلوحی در تبصره الحاقی پیشنهاد داد عطف به بند ۱۷ و ۱۸ گزارش حسابرسی، بررسی کارشناسی و آسیب شناسی نیز علل عدم تحقق محسوس تبصره ۱۷ و ارائه راه حل‌های موثر درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشارکتی در دستور کار قرار گیرد و گزارش آن طی ۳ ماه به شورا ارائه شود.

میرلوحی پیشنهاد خود را به دلیل اینکه دو تن از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با او صحبت کرده بودند، پس گرفت اما در تبصره الحاقی دیگر از هیأت رئیسه خواست تا گزارش جامعی از نحوه شکل‌گیری بدهی‌های بانکی، پیمانکاران و طرح‌ها همراه با مقایسه مجوزهای قانونی و تبصره‌های بودجه به شورای شهر ارائه شود.

وی دلیل این پیشنهاد خود را اینگونه تشریح کرد که اگر امروز به راحتی از این موضوع عبور کنیم، فردا باید در برابر آن پاسخگو باشیم چرا که این بدهی‌ها که رقم آن بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است، به نام مدیریت شهری جدید ثبت خواهد شد بنابراین باید این گزارش از چگونگی شکل‌گیری این بدهی‌ها به شورا ارائه شود.

وی ادامه داد: این بدهی‌ها به گونه‌ای بوده است که مدیریت شهری کنونی را به گروگان گرفته است و ما هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم به دلیل این بدهی‌ها نمی‌توانیم.

در ادامه جلسه، مجید فرهانی پیشنهاد دیگری با این مضمون ارائه کرد.

میرلوحی به استناد تحقق بند ۸ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران گفت: به منظور نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی‌های نقدی، جنسی و اموال منقول و غیرمنقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه های آن توسط شورای اسلامی شهر، شهرداری تهران مکلف است بر اساس استانداردهای حسابداری و حسابرسی، ظرف حداکثر مدت ۴۵ روز از تاریخ تصویب نسبت به شناسایی، اندازه گیری و گزارش گیری بدهی ها در سطح واحدهای ستادی مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در سال‌های پیشین تا پایان مردادماه سال ۹۶ اقدام و گزارش را مشتمل بر تاریخ ایجاد بدهی‌ها از جمله اصل بدهی، میزان جرایم ناشی از سررسید بدهی تا تاریخ یادشده و علت ایجاد بدهی را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه و گزارش را برای استماع شهروندان ارائه کند.

پس از قرائت این تبصره الحاقی از سوی فراهانی، میرلوحی از پیشنهاد خود صرفنظر کرد و با این بند الحاقی همراه شد.

در نهایت ۱۴ نفر از اعضای شورای شهر به این بند الحاقی رای مثبت دادند.

بدین ترتیب گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران تصویب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار