اعتراض محمد سالاری به طرح توسعه مجلس

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به محدودیت ایجاد شده از سوی مجلس برای ساخت و سازهای اطراف مجلس انتقاد کرد.

کد مطلب: ۹۲۶۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
اعتراض محمد سالاری  به طرح توسعه مجلس

محمد سالاری در جلسه علنی روز یکشنبه با بیان اینکه بارگذاری‌های اطراف مجلس برخلاف طرح تفصیلی شهر تهران بوده است، گفت: این ساخت وسازها بدون مصوبه و بدون پیوست مطالعاتی ساخته شده است که برخلاف اصول شهرسازی بوده و نماهای این ساختمان‌ها که مرتبط با مجلس هستند و باید به هویت بخشی شهرها کمک کنند نیز بدون هیچ کدام از این عناصر از شاخص‌ها طراحی شده‌اند. بارها از دوره گذشته درباره این نماها تذکر داده شده است.

وی ادامه داد: به تازگی محدودیتی درباره ساختمان‌هایی که در شعاع 300 متری و 500 متری این ساختمان‌ها ساخته می‌شود ایجاد شده که حقوق عمومی مالکان و پلاک‌های قدیمی را تضعیف کرده است. این پلاک‌ها اجازه ندارند بیش از ارتفاع 10.5 تا 11 متر ساخت وساز کنند در عین حال پرونده این ساختمان‌ها باید از سوی مجلس مورد تایید قرار گیرد که عملا بسیاری از این پرونده‌ها در مجلس مانده و پاسخی نیز داده نشده است.

سالاری با اشاره به بسته شدن خیابان مردم از سوی مجلس در آغاز کار شورای پنجم گفت: در آن زمان برای اینکه خیابان مردم در اختیار مردم نیست و از سوی مجلس محصور شده و به یک فضای درونی مجلس بدل شده اعتراض کرده‌ایم اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی در نهایت از شهرداری و مجلس درخواست کرد این محدودیت‌های جدی که حقوق عمومی مردم را تحت شعاع قرار داده مورد بررسی قرار داده و طرح توسعه مجلس به نحوی اجرایی شود که حقوق مالکان رعایت شود.

هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در ادامه از سالاری خواست مرجع تذکر دهنده را مشخص کند که سالاری اعلام کرد شهرداری و مجلس باید به این موضوع رسیدگی کنند. مدتی پیش معاون شهرسازی منطقه پروانه‌ای را صادر کرد که مجلس با آن موافقت نکرد و شهرداری را ملزم کرد صدور هر گونه مجوز با موافقت مجلس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار