توصیه محسن هاشمی به هیات‌های نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها در بررسی صلاحیت‌ها

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه مهلت ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شورایاری پایان یافته است به هیات‌های نظارت توصیه کرد در جریان بررسی صلاحیت‌ها حداکثر مراقبت را انجام دهند.

کد مطلب: ۹۲۶۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
توصیه محسن هاشمی به هیات‌های نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها در بررسی صلاحیت‌ها

محسن هاشمی در ابتدای یکصدو پنجاه و سومین جلسه شورا با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: شب گذشته مهلت ثبت‌نام در انتخابات شورایاری‌ها به پایان رسید و نزدیک به 12 هزار تن از شهروندان تهرانی، به عنوان کاندیدا یا امیدوار در این انتخابات ثبت‌نام کردند.

وی در ادامه به اعلام آماری از میزان مشارکت در ثبت‌نام انتخابات شورایاری‌ها پرداخت و گفت: از مجموع کاندیداهای ثبت‌نام شده، سهم زنان به 25 درصد رسیده است که نشان از حساسیت بانوان در مشارکت‌های اجتماعی دارد. نکته‌ای که حائز اهمیت است حضور جوانان بود که طبق آمار اعلام شده مشارکت شهروندان زیر ٤٠ سال، ٤٠ درصد و زیر ٣٠ ساله‌ها ١٤ درصد کاندیداها را تشکیل می‌دهند که جوانگرایی محسوسی در شورایاری‌هاست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هیات‌های نظارت از آغاز ثبت‌نام، برای صرفه‌جویی در زمان فعالیت خود را شروع کرده بودند، گفت: اما در هفته جاری این هیات‌ها باید مدارک کاندیداها را بررسی کنند و نتیجه را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: این نخستین انتخابات در ایران است که به صورت الکترونیکی با همکاری وزارت کشور برگزار می‌شود که مقدمه‌ای برای الکترونیکی کردن سایر انتخابات است.

هاشمی در ادامه سخنانش به اعضای هیات نظارت توصیه کرد: در جریان بررسی صلاحیت‌ها حداکثر مراقبت به عمل آید تا حقی از شهروندان تضییع نشده و بر اساس سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی مقام معظم رهبری، تلاش شود که انتخابات شورایای با بیشترین شور و نشاط و مشارکت برگزار شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین راهبرد شورای شهر تهران در برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری را بر کیفی‌سازی این نهاد موثر و کاهش شائبه‌ها و ارتقای تصویر شورای محله در فضای عمومی شهر عنوان کرد و افزود: در این راستا با حذف مولفه‌های رانتی، نظیر اهدا امتیاز طرح ترافیک به اعضای شورای محله، تلاش شد که نخبگان و نیروهای کیفی که انگیزه ایجاد تحول و ارتقا عملکرد نهاد شورایاری را دارند، تشویق به حضور در انتخابات شوند که خوشبختانه در فرایند ثبت نام این موضوع تا حدودی محقق شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار