کارخانه بازیافت زباله غرب گیلان چشم انتظار اعتبار

آستارا (پانا) - تداوم عملیات اجرایی کارخانه کمپوست یا بازیافت زباله شهرستان های غرب گیلان، به تامین اعتبار لازم نیاز دارد .

کد مطلب: ۹۲۶۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کارخانه بازیافت زباله غرب گیلان چشم انتظار اعتبار

به گزارش پانا ،حضور پر شمار گردشگران، انباشت زباله در تفرجگاه ها، بالا بودن حجم زباله تولیدی در شهرها و اهمیت زیست محیطی غرب گیلان، مسئولان مربوطه را به ساخت کارخانه کمپوست یا بازیافت زباله واداشته و ساخت این کارخانه در اواخر فروردین ماه امسال، با تصمیم مسئولان امر به بخش خصوصی واگذار شده است. در نشست شهرداران شهرستان های تالش، آستارا، ماسال، لیسار و رضوانشهر در شهرداری تالش، بر ثبت شرکت مدیریت پسماند غرب گیلان و انتخاب شهرداران مربوطه به عنوان اعضای هیات مؤسس شرکت، جهت سیر مراحل قانونی تاکید شد.

همچنین در این نشست، تعیین میزان سرمایه اولیه شرکت و درصد سهام کلی هر شهرداری به نسبت جمعیت شهری بررسی و شهرداری تالش به عنوان محل استقرار دفتر شرکت کارخانه بازیافت تعیین شد.

شهرام غنی زاده شهردار تالش در خصوص کارخانه بازیافت زباله شهرستان های غرب گیلان به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرایی این طرح بزرگ از سال ۱۳۸۳ در روستای داوان لیسار آغاز شد و تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: متولی تکمیل زیرساخت این طرح، شرکت پاک انرژی سازه فاطر است و سوله، راه و آجرچینی و سیمان کاری برخی قسمت های کارخانه اجرا و مجوزهای زیست محیطی و امتیازات آب، برق، گاز و تلفن آن اخذ شده است.

وی ادامه داد: تاکنون برای این طرح بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و علت اصلی رکود و تعلل در ساخت و تکمیل کارخانه، تنگناها و مشکلات اعتباری است و در صورت رفع، به سرعت ساخته خواهد شد.

شهردار تالش افزود: روزانه ۲۵۰ تن زباله جمع آوری شده شهرداری ها و بخشداری های غرب گیلان به این کارخانه تحویل و در آن بازیافت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار