رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه:

ارتقای سواد سلامت راهی به سوی تضمین سلامت جامعه است

بوشهر(پانا)_رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: ارتقای سواد سلامت راهی به سوی تضمین سلامت جامعه است.

کد مطلب: ۹۲۶۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سواد سلامت راهی به سوی تضمین سلامت جامعه است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، جاسم زارعی در حاشیه برپایی نمایشگاه بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در شهر عسلویه اظهار داشت: این نمایشگاه به‌منظور ارتقای سواد سلامت به مدت یک هفته در مرکز خدمات جامع سلامت عسلویه دایر شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه با اشاره به اینکه حساس سازی مردم از طریق ارتقای سواد سلامت باعث اهتمام بیشتر آنان در زمینه خود مراقبتی می‌شود افزود: نیاز است که اطلاعات سلامت توسط اصحاب رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی از منابع رسمی استخراج و با ذکر منبع در فضای مجازی منتشر شود.
زارعی اظهار داشت: معیار اصلی بیماری‌های قلبی- عروقی، فشارخون است و بر اساس شاخص‌های استخراج‌شده در سال‌های گذشته، اولین علت مرگ‌ومیر در شهرستان عسلویه بیماری‌های قلبی و عروقی است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه طرح بسیج کنترل فشارخون بالا را یک طرح زیربنایی برشمرد و بیان داشت: شیوع بالا و بدون علامت بودن این بیماری در اغلب موارد باعث آسیب‌های جدی شده است.
وی تصریح کرد: اجرای این طرح در مدت بیش از ۵۰ روز با مشارکت فعال کارکنان وزارت بهداشت و سازمان‌های متعدد همکار که واقعاً جهادی کار کردند خوشبختانه تا ابتدای این هفته در سطح استان بوشهر از مرز هدف تعیین‌شده یعنی ۵۰ در صد افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران با نارسایی کلیه عبور کرده است.
وی ضمن تشکر از همکاران پرتلاش حوزه سلامت شهرستان عسلویه در خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت، فوریت‌های پزشکی، بیمارستان، درمانگاه‌های شرکت‌های مستقر در سطح شهرستان، داروخانه‌ها، مطب‌ها، کارکنان هلال‌احمر و بسیج گفت: تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر ازنظر فشارخون موردبررسی قرارگرفته و اطلاعات آنان در سامانه سلامت و سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) ثبت‌شده است.
زارعی افزود: امید است با همکاری رسانه‌ها و تشویق مسئولین و نخبگان در فاصله زمانی باقی‌مانده افراد بیشتری غربالگری و ازنظر فشارخون موردبررسی قرار گیرند تا کمتر شاهد مرگ‌ها و ناتوانی‌های ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی باشیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: در طرح اندازه‌گیری فشارخون جهت ثبت الکترونیک اطلاعات سلامت مردم و به‌منظور مدیریت هرچه بهتر بیماری‌ها، سه سامانه خود اظهاری، سامانه سلامت (جهت ثبت در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌های سیار و...) و سامانه یکپارچه بهداشت جهت ثبت کارکنان بهداشتی فعال بوده است.
زارعی اضافه کرد: این غربالگری اقدام اولیه بوده و در طول سال با افراد تماس گرفته می‌شود تا مجدداً در مراکز جامع سلامت حضور یافته و دوباره فشارخون آن‌ها چک شود، در صورت دارا بودن فشارخون بالا در سامانه ثبت، به پزشک ارجاع و روند درمان آن‌ها اجرا و پیگیری خواهد شد.
گفتنی است نمایشگاه بسیج ملی کنترل فشارخون بالا با حضور بخشدار مرکزی، بخشدار و شهردار چاه مبارک و برخی از مسئولین ادارات در شهر عسلویه برپاشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار