دومین جشنواره مطبوعات در قم برگزار می شود

قم (پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری دومین جشنواره مطبوعات در آبانماه سال جاری در قم خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۶۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دومین جشنواره مطبوعات در قم برگزار می شود

سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد ضمن اشاره به تأثیر گذاری جشنواره مطبوعات در ارتقاء روند رو به رشد رسانه ها در استان از برگزار دومین جنشواره مطبوعات در آبانماه سال جاری خبر داد.
وی افزود: برگزاری جشنواره مطبوعات در استان میتواند با بالاتر رفتن سطح کمی و کیفی کار رسانهای کمک کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: برگزاری جشنوارهها انگیزه کار دوستان رسانه را بالاتر می برد و فلسفه برگزاری جشنواره مطبوعات استانی نیز قطعاً ارتقاء دانش رسانهای عزیزان در استان خواهد بود که قطعاً ظرفیتهای موجود رسانهای استان را افزایش خواهد داد و باعث آشنایی با ظرفیتهای رسانهای مکتوب و مجازی خواهد شد و البته این کار ارزیابی نقاط ضعف و قوت یکسال گذشته اصحاب رسانه نیز خواهد بود.
حسینی کاشانی اختتامیه جشنواره مطبوعات را آبان ماه سال جاری خواند و مهلت ارسال آثار را تا مهرماه عنوان کرد و بیان کرد: دلیل برگزاری جشنواره در این زمان خواسته اصحاب رسانه برای عدم تداخل این جشنواره با روز خبرنگار است و البته دلیل دوم آن هم فرصتی به اصحاب رسانه برای جمع بندی و تولید آثار در خور جشنواره می باشد.

وی مطالبه جدی دستگاه های استان را از مجموعه خانواده رسانهای پر اهمیت خواند و تصریح کرد: اصحاب رسانه پیشگام در رابطه با مطالبات مردمی هستند چرا که رسانه ها در این میان به اظهار نظر سازنده و مهم می پردازند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از رسانه های استانی خواست: در زمینه رونق تولید و گام دوم انقلاب نیز اقدام به مطالبه گری و کار جدی کنند که امیدواریم در آثار تولیدی و شرکت کننده در جشنواره نیز این موارد دیده شود.
حسینی کاشانی ضمن درخواست مشارکت خوب اصحاب رسانه و ارسال آثار خوب به جشنواره مطبوعات استان خاطر نشان کرد: امیدواریم شور و حالی که نیاز است در مجموعه مطبوعات شکل بگیرد را با حضور همه اصحاب رسانه داشته باشم.
وی با بیان اینکه در تلاشیم جشنواره مطبوعات و رسانههای دینی در قم برگزار شود تأکید کرد: این کار جایگاه رسانهای استان قم را به مجموعه رسانهای کشور خواهد شناساند.

در ادامه داستانی مدیر خانه مطبوعات استان با بیان اینکه ارزیابی از کارهای رسانه استان اتفاقی خوب است گفت: اینکه انتخاب آثار توسط خود اصحاب رسانه انجام می شود موجب رشد و بالندگی آنها می گردد.

وی در ادامه در خصوص شورای سیاستگذاری جشنواره از ورود فیلم خبری به مواد مورد مسابقه در جشنواره سخن گفت و تصریح کرد: در بخش داوری نیز مثل گذشته به مرکز جامع رسانههای جامع کشور مراجعه شده و این امر در آنجا انجام خواهد شد.

خاطر نشان می شود فراخوان دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های بر خط استان قم به شرح زیر اعلام شده است:

خانه مطبوعات قم با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم دومین جشنواره مطبوعات و رسانههای بر خط استان قم را با هدف رشد و تعالی رسانه های استان برگزار میکند.

دبیرخانه جشنواره از کلیه روزنامهنگاران اعم از نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان، مطبوعات و خبرگزاریها و پایگاههای اطلاع رسانی مجاز دعوت میکند تا آثار خود را بر اساس محورها و بخشهای اعلام شده به دبیر خانه ارسال کنند.
اهداف: ارتقای دانش رسانهای استان
ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانهها
توسعه ظرفیتهای موجود درسانهای استان
آشنایی با ظرفیتها و قابلیتهای رسانهای مکتوب و مجازی و بهره گیری از این قابلیتها
بخشهای جشنواره:
1) بخش اصلی:
- خبر
- تیتر
- گزارش (شامل گزارش خبری و تصویری)
- مصاحبه
- یادداشت و سر مقاله
- عکس خبری
- صفحه آرایی
- طنز مکتوب
- فیلم خبری
2) بخش ویژه
- رونق تولید
- گام دوم تولید
در این بخش تولیدات تحلیلی مندرج در رسانههای استان در قالبهای گزارش، گفت و گو، مقاله و یادداشت پذیرفته میشوند.
3- بخش موضوع:
ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره:
آثار ارسالی مرتبط با موضوعات فراخوان باشد.
آثار ارائه شده در هیچ همایش و یا جشنوارهای برگزیده نشده باشد.
آثار این جشنواره صرفاً از طریق سایت Pressfestival.ir پذیرش میشود و اصحاب رسانه میبایست با ورود به این سامانه، ثبت نام در سایت و اخذ کد کاربری و رمز عبور، نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.
آثاری در جشنواره شرکت داده میشوند که در فاصله زمانی 17 مرداد 97 تا اول مهر 98 در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاریها و پایگاه خبری استان منتشر شده باشد.
نام صاحب اثر باید در صفحه منتشره قید شود.
افرادی که آثار آنها با نام مستعار و کد ثبت میشود باید به تأیید مدیر مسئول رسانه برساند.
نمایندگیهای نشریات سراسری و خبرگزاریها به منزله مدیر مسئول رسانه شناخته نمیشوند و آثار با نام مستعار باید توسط مدیر مسئول در مرکز تأیید شود.
هر متقاضی مجاز به شرکت در 3 بخش از جشنواره اعم از حرفهای ویژه و مضوعی است.
در بخش حرفهای هر شرکت کننده میتواند در دو قالب و در هر قالب دو اثر را برار گزاری نماید.
به هر شرکت کننده که برنده جشنواره شده باشد فقط 2 جایزه تعلق میگیرد.
در بخش موضوعی فقط به نفرات اول جایزه تعلیق خواهد گرفت.
ارسال عین مطبوعات، عکس صاحب اثر، معرفینامه نشریه، کارت ملی، شماره تلف ثابت و هماره شرکت کنندگان محترم به دبیرخانه جشنواره الزامی است.
ویژه نامه استانی روزنامه های گثری الانتشار میتوانند در جشنواره شرکت نمایند.
مطالب مربوط به رسانههای فاقد مجوز و همچنین بولتنهای داخلی ادارات و سازمان¬های مجاز به شرکت در جشنواره نیستند.
شرکت در جشنواره بعنوان تلقی پذیرش قواعد و ضوابط جشنواره تعلق میگیرد.
جوایز جشنواره:
نفر اول در هر بخش: تقدیرنامه تندیس و 20 میلیون ریال جایزه نقدی
نفر دوم در هر بخش: تقدیر نامه و 15 میلیون ریال جایزه نقدی
نفر سوم در هر بخش: تقدیر نامه و 10 میلیون ریال جایزه نقدی
داوران جشنواره:
داوری بخش حرفهای، ویژه و موضوعی توسط اساتید دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانههای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار