رقابت بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز در مسابقات ملی محاسبات ذهنی به ایستگاه پایانی رسید

تهران (پانا) - اختتامیه جشنواره مسابقات ملی محاسبات ذهنی چرتکه با اجرای سجاد زین‌العابدین مجری شبکه آموزش سیما، روز گذشته ۱۴ تیر در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن در تهران برگزار و از نفرات برتر این دوره از مسابقات تجلیل شد.

کد مطلب: ۹۲۶۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز در مسابقات ملی محاسبات ذهنی به ایستگاه پایانی رسید

در این جشنواره بهنام کشاورز، رئیس انجمن جهانی گاجما(محاسبات ذهنی ریاضی با استفاده از چرتکه) و مدیر عامل موسسه گروه آموزشی ماهران کودک و، زهرا عین‌آبادی، مدیر عامل موسسه جهش و دبیر این همایش و دیگر مسئولان از نفرات برتر در این مسابقه با اهدای جوایزی تجلیل کردند.

در بخش preschool، امیرعلی گودرزی نفر سوم، سیدامیرعلی صحبتی، سیدمحمد طه نازی، مریم آزاد و شعیب صدیقی نفرات دوم، سعید جعفری نفر اول اعلام شدند.

در بخش Bacic، سما سلجوقی و محمد هاشمی نفرات سوم، فاطمه قاسمی و رضا افراسیابی نفرات دوم، متین محمدی، زهرا کیهانی و مریم انتظام نفرات اول اعلام شدند.

در بخش elementry 1، مهدی دانا نفر سوم، ابوالفضل شعبانی، فاطمه اشرف و مرضیه میرزایی نفرات دوم، صدف فرجی منصور آبادی نفر اول اعلام شدند.

در بخش elementry 2، آنیتا زمان، محمدمظفری، علی اکبر مختاری و محمدرضا جوکار نفرات سوم، احسان عبدلی نفر دوم، امیرمحمد شاملو نفر اول اعلام شدند.

در بخش PI 1، مهسا غلامی نفر سوم، سارا مالمیر نفر اول اعلام شدند.

در بخش PI 2، زینب کشاورزیان نفر سوم، مهدی سزاواران و ماهان شفاعتی نفرات دوم، نازنین زهرا نوروزی نفر اول اعلام شدند.

در بخش PI 3، کیانا رنجبر، امیرمحمد میرلوحی، حسین عزیمی دلگشا و ریحانه باوند پورگرامی نفرات دوم، آیسان احمدی، درسا رنجبر و آرتین رهبر نفرات اول اعلام شدند.

در بخش I 1، محدثه فرامرزی، آیلین افشاری و آیدا تقوی نفرات سوم، هانیه محمدی صادق نفر دوم، زینب غلامی نفر اول اعلام شدند.

در بخش I 2، محمد حکانلو نفر دوم، عباس محمدی نفر اول اعلام شدند.

در بخش UI 2، مائده جوکار نفر اول اعلام شدند.

کشاورز در این جشنواره درباره فعالیت انجمن گاجما گفت: این انجمن هرساله در یکی از کشورهای دنیا مسابقه جهانی برگزار می‌کند. امسال نیز سال اولی است که عضو این انجمن شدیم و دعوتنامه‌ای برای ما به دلیل وجود پتانسیل‌های علمی کشورمان فرستاده شد.

رئیس انجمن جهانی گاجما گفت: تنها انجمنی هستیم که در ایران به طور مشترک این کار را انجام می‌دهیم. ان‌شالله در ۷ مهر در کشور امارات در شهر دبی این مسابقه برگزار می‌شود و از بین ۲۵۰ دانش‌آموز شرکت کننده ۴۰ دانش‌آموز به این مسابقات شرکت خواهند کرد.

او همچنین درباره افراد برگزیده که به مسابقات جهانی می‌روند گفت: به ۶ نفر اول و برتر ۲ میلیون تومان کمک هزینه بورسیه کشور امارات شهر دبی داده می‌شود که این دانش‌آموزان ۷ مهر اعزام خواهند شد.

زهرا عین‌آبادی، مدیر عامل موسسه جهش و دبیر این همایش نیز درباره برگزاری این جشنواره گفت: این مسابقات هرساله اجرا می‌شود و بعد از برگزاری نفرات برتر استانی به مسابقات کشوری در تمام کشور راه می‌یایند.

عین‌آبادی در پاسخ به این سوال که برای دانش‌آموزان برگزیده چه امتیازاتی درنظر می‌گیرید افزود: برای افرادی که به مسابقات بین‌المللی بورسیه می‌شوند کمک هزینه ۲ میلیون تومانی درنظر گرفتیم که دانش‌آموزان پایه ابتدایی تا ششم در این مسابقه شرکت می‌کنند.

او ادامه داد: بچه‌ها تا دوره متوسطه می‌توانند در دوره‌های آموزشی موسسه جهش برای شرکت در مسابقات ریاضی شرکت کنند.

اولین دوره از مسابقات ملی محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه با حضور بیش از ۲۵۰ شرکت‌کننده دانش‌آموز از سراسر ایران، برگزار شد و فراگیران در ۶ سطح رقابت کردند و برگزیدگان این رقابت به مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی که امسال در دبی برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

نفرات برتر این مسابقات بورسیه مسابقات بین‌المللی دبی ۲۰۱۹ خواهند شد تا با فراگیران دیگر کشورها مانند آمریکا، کانادا، ژاپن، چین و ۱۷ کشور رقابت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار