سایه سنگ 60 تنی از سر دروازه قرآن شیراز رخت بربست

تهران (پانا) - سنگ ناایمن 60 تنی مشرف بر آرامگاه خواجوی کرمانی و دروازه قرآن شیراز که یکی ازورودی های اصلی این شهر است عصر شنبه با روش انفجار آرام خرد شد.

کد مطلب: ۹۲۶۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سایه سنگ 60 تنی از سر دروازه قرآن شیراز رخت بربست

به گزارش ایرنا، این کار را شهرداری شیراز براساس تصمیم مقامات استانداری فارس انجام داد.

خودروهای سنگین پس از خرد شدن سنگ نا ایمن اقدام به پاکسازی بقایای ناشی از این انفجار کردند.

نام دروازه قرآن شیراز، یادآور سیل ویرانگر پنجم فروردین ۹۸ است اما پس از این رخداد، بار دیگر نام این دروازه با سنگ ناایمن پیوند خورد.

این سنگ نا ایمن مشرف بر دروازه قرآن و آرامگاه خواجوی کرمانی است و از زمان مشاهده این سنگ بازدید از مقبره این شاعر بلند آوازه نیز با هدف حفظ ایمنی شهروندان و گردشگران انجام نمی‌شد.

براساس اظهارات معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، قرار بود سنگ ناایمن در این محل، شنبه هشتم تیرماه ۹۸ با روش انفجار نرم ظرف چند ساعت خرد و برداشته شود.

یک روز قبل از عملیات اجرایی، شهرداری شیراز از این کار منصرف شد و دلیل آن را نظر شورای تأمین استان فارس عنوان کرد.

شنبه ۱۵ تیرماه حوالی ظهر با اعلام پلیس فارس مبنی بر اعمال محدودیت ترافیکی در محل ورودی شیراز و دروازه قرآن با هدف ایمن سازی این محل نگاه‌ها به سمت خرد کردن سنگ ناایمن دروازه قرآن معطوف شد.

براساس آنچه برخی کارشناسان پیش تر به ایرنا گفته‌اند، سقوط سنگی عظیم از بالای دروازه قرآن شیراز مسأله‌ای محتمل است که حتی یک شوک ناشی از زلزله‌ای با ریشتر کم هم قادر است این سنگ ۶۰ تنی را از بالای کوه بر سر دروازه قرآن شیراز فرود آورد و فاجعه دیگری را به این کلانشهر تحمیل کند.

تصاویر این سنگ در نوروز ۹۸ به سرعت بین کاربران شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و این مساله سبب شد که مسئولان امر نیز برای رفع این مشکل به تکاپو بیفتند و رصد وضعیت این منطقه در دستور کار نیروهای متخصص ارگان‌های مختلف و مدیریت شهری قرار گیرد.

جلسه مدیریت بحران استانداری فارس در فروردین ماه ۹۸ در این زمینه تشکیل و اعلام شد که سریعاً نسبت به ایمن سازی این منطقه با رعایت همه مسائل ایمنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

سرانجام شنبه ۱۵ تیرماه ۹۸ سایه این سنگ ناایمن از سر شیراز برداشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار