تایید و تکذیب یک حکم؛ خاتمی به دو سال حبس محکوم شد؟

تهران (پانا) - رسانه‌های اصولگرا در حالی خبر از صدور حکم محمدرضا خاتمی می‌دهند که او خود از این موضوع بی‌اطلاع است.

کد مطلب: ۹۲۶۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تایید و تکذیب یک حکم؛ خاتمی به دو سال حبس محکوم شد؟

دقایقی پیش بود که خبرگزاری اصولگرای فارس در مطلبی اختصاصی و مستند به اطلاعات واصله به خبرنگارش، خبر از صدور حکم دادگاه محمد رضا خاتمی، نایب رئیس ششمین دوره مجلس شورای اسلامی به دلیل اظهاراتش درباره انتخابات پرحاشیه سال 88 داد. این خبرگزاری نوشت که خاتمی به دو سال حبس تعزیری به جرم نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی محکوم شده است.

فارس در حالی اقدام به انتشار حکم دادگاه خاتمی کرده که رسانه رسمی قوه‌قضائیه همچنان در این زمینه سکوت اختیار کرده است. پیش این غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره سرنوشت دادگاه خاتمی، تاکید کرده بود که مراحل صدور حکم طی شده ولی به دلیل مرخصی قاضی پرونده، این حکم هنوز ابلاغ نشده است.

این که قاضی از مرخصی برگشته یا مرجع دیگری این خبر را در اختیار خبرگزاری فارس گذاشته، سوالی است که مسئولان دستگاه قضایی باید به آن پاسخ دهند ولی نکته جالب اینجاست که وکلای محمدرضا خاتمی از صدور حکم او بی‌اطلاعی کرده‌اند.

امیرحسین آبادی در کنار حجت کرمانی به عنوان وکلای مدافع محمدرضا خاتمی از صدور حکم برای موکل خود ابراز بی‌اطلاعی کرده و تاکید کرده‌اند که این حکم هنوز به آن‌ها ابلاغ نشده است.

موضوعی که محمدرضا خاتمی خود نیز بر آن صحه گذاشته و در جریان گفت‌وگویی کوتاه که ایلنا آن را منتشر کرده، تاکید می‌کند که هنوز حکمی برایش ابلاغ نشده است.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد منبع اطلاعاتی فارس در قوه‌قضائیه سریع‌تر از مامور ابلاغ حکم عمل کرده و پیش از اینکه متهم از محتویات حکمش مطلع شود، مخاطبان این خبرگزاری از آن مطلع شده‌اند.

با این حال حکم صادر شده برای خاتمی حکم بدوی محسوب شده و او می‌تواند ظرف 20 روز بعد از ابلاغ حکم می‌تواند نسبت به مفاد حکم صادر شده اعتراض کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار