مدیر شبکه نسیم: سیاست اصلی ما حفظ برنامه‌های برند شبکه است

برنامه مهران غفوریان بعد از ماه صفر آغاز می‌شود

تهران (پانا) – مدیر شبکه تلویزیونی نسیم یکی از سیاست‌های اصلی این شبکه را حفظ برنامه‌های برند (پرمخاطب) شبکه عنوان کرد که تا جایی که برنامه جان دارد ادامه خواهد یافت.

کد مطلب: ۹۲۶۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر شبکه نسیم: سیاست اصلی ما حفظ برنامه‌های برند شبکه است

محمد احسانی مدیر شبکه‌های نسیم، تماشا و نمایش صبح امروز با حضور در برنامه «سلام صبح‌بخیر» شبکه 3 سیما درباره تازه‌ترین برنامه‌های این 3 تلویزیون توضیح داد.

احسانی درباره ساختار شبکه‌ها گفت: در ساختار جدید شبکه‌های صداوسیما، «نسیم» نام شبکه است و «نمایش» و «تماشا» کانال‌های زیرمجموعه آن هستند. همه تصمیم‌گیری‌ها در یک ستاد مشترک انجام می‌شود ولی تامین‌برنامه هر یک از آنها جداگانه خواهد بود.

وی درباره برنامه‌های کانال «تماشا» برای تابستان امسال گفت: «تماشا» متولی پخش سریال‌های تلویزیونی است؛ سریال‌های ایرانی و خارجی که قبلا از شبکه‌های دیگر پخش شده‌اند. این سریال‌ها در ساعات مختلف تحت عناوینی مثل سریال ایرانی، غربی، شرقی، خاطرهانگیز و ... پخش می‌شود.

کیفیت اچ دی شرط پخش سریال از شبکه «تماشا» است

مدیر این شبکه درباره نحوه انتخاب سریال‌ها برای پخش از شبکه «تماشا» گفت: انتخاب سریال هم به درخواست مخاطبان و هم توان ما در تامین سریال مورد نظر بستگی دارد. همچنین مزیت کیفیت اچ دی (HD) یکی از شروط انتخاب است و گاه سریال‌هایی که از «تماشا» پخش می‌شوند بسیار باکیفیت‌تر از پخش اولیه هستند.

احسانی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه پیشگیری از تداخل پخش سریال‌ها در شبکه تماشا و سایر شبکه‌های پخش سریال مانند آی فیلم گفت: شورای فیلم و سریال در صداوسیما این وظیفه را برعهده دارد تا از همزمانی پخش سریالی در دو شبکه جلوگیری شود. علاوه بر این یکی از تفاوت‌ها «تماشا» با آی فیلم این است که کیفیت پخش در شبکه تماشا باید اچ دی باشد؛ بنابراین اگر سریالی قبلا به صورت SD ضبط شده باشد، در تماشا قابل پخش نیست.

پوشش جشنواره‌های سینمایی از وظایف شبکه نمایش است

این مدیر تلویزیونی در ادامه به شبکه «نمایش» به عنوان کانال متولی فیلم اشاره کرد و گفت: پخش فیلم سینمایی در ژانرهای مختلف مثل سینمای کلاسیک، غرب، هند و ... از برنامه‌های این شبکه است. همچنین پوشش جشنواره‌های سینمایی مثل جشنواره فجر، عمار، مقاومت، شهر و ... از دیگر وظایف شبکه نمایش تعیین شده است.

وی با اشاره به بخش «مرور آثار» به عنوان یکی از قالب‌های انتخاب فیلم برای پخش از این شبکه گفت: مرور آثار کارگردان‌های ایرانی و خارجی در این برنامه پیگیری می‌شد که طی هفته‌های اخیر علاوه بر کارگردانان و بازیگران به مرور آثار سایر عوامل پشت دوربین مثل فیلمبردار، تدوینگر، صدابردار هم گسترش پیدا کرد. ساخت میان‌برنامه‌هایی برای معرفی اثر، ژانر و موسیقی و .. نیز از دیگر برنامه‌های شبکه نمایش است که مکمل پخش فیلم‌ها هستند.

چند فیلم جدید در شبکه نمایش

مدیر کانال تماشا درباره پخش فیلم‌هایی که برای اولین بار روی آنتن تلویزیون ملی می‌روند گفت: البته در این شبکه فیلم‌های پخش می‌شود که قبلا از سایر شبکه‌ها پخش شده است ولی امسال قرار است تعدادی فیلم برای اولین بار از این شبکه پخش شوند که تاامروز روی آنتن شبکه دیگری نرفته‌اند.

وی تاکید کرد: شورای تامین فیلم درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد.

احسانی درباره ساختار شبکه «نسیم» به عنوان یک شبکه نشاط و سرگرمی گفت: باید برنامه‌های مفرح از این شبکه پخش شود و ما به دلیل محدودیت قالب و ساختار در این شبکه نمی‌توانیم برنامه‌هایی مثل سریال ایرانی جدید، برنامه‌های زنده یا برنامه ورزشی پخش کنیم. بنابراین بیشتر باید به ساخت برنامه‌های گفت‌وگومحور و مسابقه و سرگرمی متمرکز شویم.

وی درباره برنامه‌های فصل تابستان شبکه نسیم گفت: در طرح جامع تابستانی رسانه ملی برخی شبکه‌ها به عنوان شبکه معین انتخاب شدند که شبکه نسیم یکی از آنهاست. در این طرح موضوعاتی مانند کتابخوانی، صله رحم، مهارت‌آموزی، گردشگری و محیط زیست در برنامه‌های شبکه باید مورد توجه قرار گیرد.

تولید برنامه پرمخاطب و حفظ آن سخت است

احسانی درباره اجرای این طرح اظهار کرد: بعضی شبکه‌ها برای پرداختن به این موضوعات به سراغ ساخت برنامه جدید می‌روند؛ در حالیکه تولید برنامه پرمخاطب و حفظ آن سخت است. یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما حفاظت از برنامه‌های برند (پرمخاطب) شبکه نسیم است. یعنی برنامه‌ها را تا جایی که جان دارند ادامه می‌دهیم و این موضوعات را در قالب همین برنامه‌ها پیگیری می‌کنیم.

مدیر شبکه نسیم در ادامه به ساخت تعدادی از مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه در فصل جدید اشاره کرد و گفت: برنامه «کودک شو» که تا کنون حدود 300 قسمت از آن تولید و پخش شد در این هفته به مرور قسمت‌های گذشته و دیدار با چند چهره آشنای ورزشی و هنری اختصاص دارد و از هفته آینده 24 خانواده به مرحله فینال برنامه خواهند رفت.

وی درباره برنامه «وقتشه» گفت: این برنامه در حوزه مهارت‌های زندگی مثلا حوزه خانواده خوب کار کرده و ظرفیتهای بیشتری نیز دارد. سری فعلی این برنامه و «کودک شو» تا اول ماه محرم به پایان می‌رسد.

برنامه مهران غفوریان بعد از ماه صفر آغاز می‌شود

احسانی به تولید برنامه‌ای باحضور مهران غفوریان در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: این برنامه بعد از تامین منابع مالی بعد از ماه صفر آغاز خواهد شد.

وی درباره حضور شهاب حسینی در برنامه «شکرستان» گفت: از اوایل مردادماه سری جدید برنامه با صدای آقای شهاب حسینی پخش خواهد شد. البته برای ماه محرم هم دو برنامه درنظر داریم یکی «هزاردستان» و یک برنامه جدید که خبر دقیق آن به زودی منتشر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار