افتتاح پایگاه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در کانون مهدیه همدان

همدان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 همدان در مراسم افتتاحیه کلاس های تابستانی کانون فرهنگی و تربیتی مهدیه که هم زمان با میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان و تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان عضو کانون و والدین آن ها در کانون مهدیه برگزار شد، با بیان جمله ای از حضرت امام خمینی (ره) که «مدرسه تعطیل می شود اما تربیت تعطیل نمی شود» کلاس های تابستانی کانون مهدیه را جزئی از برنامه های حوزه پرورشی عنوان کرد و از خانواده هایی که فرزندان خود را جهت شرکت در این کلاس ها حمایت می کنند، تشکر و قدردانی کرد.

کد مطلب: ۹۲۶۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پایگاه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در کانون مهدیه همدان

بهمن پارسا ضمن خوشامدگویی به حضار، به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم به خاطر گذراندن اوقات فراغتشان در محیط خوب و سالمی همچون کانون مهدیه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که کلاس های تابستانی کانون برای آن ها مفید واقع شود تا بتوانند به نحو احسن از این کلاس ها استفاده کرده و در آینده به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کنند.
پارسا در ادامه ضمن ابراز خرسندی از این که اوقات فراغت فرزندان برای خانواده ها از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: کلاس های تابستانی کانون مهدیه از دهم تیر ماه به مدت هشت هفته در این کانون برقرار شده است.
او با بیان این که کانون مهدیه از ابتدای انقلاب تا کنون حدود چهل سال است که رسماً فعالیت خود را در زمینه تربیتی و فرهنگی کودکان و نوجوانان آغاز کرده است، گفت: در این مدت تعداد زیادی از افراد مستعد در کانون مهدیه و در حوزه های مختلف از جمله تئاتر و سینما، نقاشی و موسیقی تحت آموزش قرار گرفته و وارد عرصه های هنری شده اند که امروز نام آن ها در میان هنرمندان مطرح کشور به چشم می خورد.
پارسا در پایان خطاب به کودکان و نوجوانان عضو کانون گفت: انشاالله شما نیز با استفاده از امکانات موجود در کانون مهدیه و آموزش های مربیان مجرب و متعهد این کانون بتوانید در رشته های مختلف موفق و مؤید باشید.

در این مراسم رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان نیز ضمن قدردانی از زحمات مدیر ناحیه 1، از مهری سعیدی، مدیریت کانون تربیتی فرهنگی مهدیه و تمام همکارانی که در برقراری پایگاه اوقات فراغت این کانون تلاش کرده اند، تشکر کرد.

مهدی قربانیان اظهار کرد: بعد از این که دغدغه امتحانات خردادماه دانش آموزان به پایان می رسد آن ها می توانند برای سه ماه تابستان خود برنامه ریزی کنند که آموزش پرورش نیز در کنار سایر نهادها برنامه هایی را برای اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفته است.

قربانیان در ادامه با بیان این آموزش و پرورش استان توانسته با برنامه ریزی های قبلی بیش از 270 پایگاه اوقات فراغت را در سطح استان برقرار کند افزود: طرح پایگاه های اوقات فراغت فقط به کانون های تربیتی و فرهنگی محدود نمی شود بلکه این طرح در مدارس نیز عملی شده است اما برتری کانون ها نسبت به پایگاه های دیگر در بحث اوقات فراغت این است که برنامه های کانون ها فقط به تابستان محدود نمی شود و در طول سال تحصیلی نیز برقرار خواهد بود.

او با اشاره به این که امسال سال رونق و تولید نام گذاری شده است، هدف پایگاه های اوقات فراغت را توانمندسازی افراد و آموزش مهارت های فردی و اجتماعی بیان کرد تا فرد در طول زندگی و آینده بتواند آن ها مورد استفاده قرار دهد.

کلاس های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی کانون مهدیه همدان عبارتند از: محاسبات ذهنی و چرتکه، کاراته، تکواندو، ژیمناستیک، تیراندازی، نقاشی، طراحی، خوشنویسی، موسیقی و غیره.

صبا و نساء جانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار