دهیاران صاحب کارنامه می‌شوند

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: دهیاران صاحب کارنامه ارزیابی عملکرد و تشویق در این حوزه خواهند شد.

کد مطلب: ۹۲۶۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دهیاران صاحب کارنامه می‌شوند

اکبر بهنامجو در نشست دهیاران و روسای شوراهای بخش استان اردبیل اظهار کرد: ما با تکیه بر محوریت گفت وگو و تعامل دوسویه با دهیاران و شوراها تلاش می‌کنیم تا با رسیدن به یک نقطه مشترک راهکارهای اساسی را در کاهش آسیب‌ها و دغدغه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شاهد باشیم .

او وظیفه شوراها و دهیاران را در حل مشکلات زیست محیطی، کمک به تولید، ارتقای مسایل بهداشتی و عمرانی و رفع کمبودها یادآور شد و خاطرنشان کرد: براساس سیاست‌های دولت دهیاران باید اهتمام جدی را به مساله حفظ منابع طبیعی و پاکیزگی محیط زیست داشته باشند تا با همراهی مردم از ساخت و سازهای غیرمجاز و تضعیف حقوق مردم جلوگیری شده و همه پایبند به قانون باشند .

استاندار اردبیل به ترغیب و تشویق روستائیان به تولید محصولات صنایع دستی و تقویت گردشگری سلامت و اکوتوریسم اشاره کرد و افزود: دهیاران قبل از ورود نیروی انتظامی باید به کاهش وقوع جرایم و حل اختلافات محلی کمک کرده و در این زمینه پیشقدم شوند .

بهنامجو تصریح کرد: بحث نظافت در روستاها و جمع‌آوری زباله بسیار بااهمیت است و زیبنده روستاها به ویژه روستاهای هدف گردشگری ما نیست که محیط پیرامونی این مناطق پر از کیسه‌های زباله باشند و یا اینکه در این روستاها نخاله‌ها و پراکندگی پسماندها اتفاق بیفتد .

او بهره‌گیری از مشارکت مردم را به دلیل کاهش منابع محدود مهم ارزیابی کرد و گفت: ما با حضور مردم در همه بخش‌ها می‌توانیم موفق عمل کنیم گه امسال در استان اردبیل سعی داریم تا با تهیه و تدارک کارنامه کاری عملکرد دهیاری‌ها را در پیگیری مسایل عمرانی، اقتصادی، زیست محیطی، جمع‌آوری زباله، جذب سرمایه‌گذار، عمران و آبادانی و ... مورد سنجش قرار داده و از دهیاران پیگیر و پرتلاش در حل مشکلات روستائیان در همه زمینه‌ها قدردانی کنیم .

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: بخشی از کار دهیاران بدون تامین اعتبار نیز قابلیت اجرا دارد که نمونه آن ورود دهیاران برای کنترل و بازدارندگی نزاع‌ها و دعواهای دسته جمعی است که قطعا دهیاران در کنار کاهش این آسیب‌ها باید به درمان نزاع‌ها که در حقیقت آتش زیر خاکستر هستند توجه کرده و در این زمینه مسایل را رصد کنند .

بهنامجو گفت: دهیاران ما به خوبی از اعتیاد، توزیع مشروبات الکلی، نزاع و درگیری و سایر بزه‌ها در روستاها آگاهی دارند که بهتر است در پیشگیری از وقوع این جرایم و آسیب‌ها ورود پیدا کرده و با تعامل و هم افزایی به تدریج این آسیب‌ها کاهش پیدا کرده و توانمندی مناطق روستایی رقم بخورد .

او نقش کلیدی دهیاران را در ایجاد فرصت‌های اشتغال و ارتقای سلامت روستائیان یادآور شد و بیان کرد: دهیاران باید در کنار آگاهی‌بخشی به روستانشینان در ترک سیگار، اعتیاد و برخی عناصر تاثیرگذار در حوزه سلامت با ارائه الگوهای مناسب تغذیه نسبت به کنترل بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشار خون و سرطان‌ها اقدام کنند .

استاندار اردبیل اظهار کرد: دهیاران با تعامل و ارتباط نزدیک با ساکنان این مناطق می‌توانند به پوشش بیمه محصولات کشاورزی و واحدهای مسکونی در برابر حوادث و بلایای طبیعی اقدام کرده و با همکاری بنیاد مسکن، نوسازی مساکن به انجام برسد .

بهنامجو در پایان خطاب به دهیاران گفت: ما در سایه تلاش، پیگیری و سماجت نسبت به جذب اعتبار برای راه آهن اردبیل اقدام کردیم به طوری که از سال آینده عملیات احداث راه آهن اردبیل به پارس‌آباد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و به هر شکل ممکن آغاز خواهد شد که همین پیگیری‌ها و سماجت را از دهیاران در حل مشکلات روستانشینان انتظار داریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار