تولید انرژی پاک زمینه همکاری مشترک اصفهان و شهر پچ را فراهم می کند

اصفهان (پانا) - شهردار اصفهان با اشاره به پیشرفت های اصفهان در زمینه تولید انرژی از پسماند، گفت: حوزه تولید انرژی پاک می تواند یکی از زمینه های همکاری متقابل اصفهان و شهر پچ باشد.

کد مطلب: ۹۲۶۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تولید انرژی پاک زمینه همکاری مشترک اصفهان و شهر پچ را فراهم می کند

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در دیدار با هیئت مجارستانی با اشاره به اینکه شهر اصفهان مرکز گردشگری ایران به شمار می رود و به دلیل سابقه تاریخی و فرهنگی مورد بازدید گردشگران بسیاری قرار می گیرد، اظهار کرد: میراث تاریخی شهر اصفهان به دلیل انتخاب این شهر به عنوان پایتخت ایران در سه دوره تاریخی بوده است.
وی ادامه داد: رابطه علمی بین ایران و مجارستان همواره مستحکم بوده است به طوریکه حدود 4 هزار ایرانی در مجارستان تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده اند.
شهردار اصفهان افزود: اصفهان شهری دانشگاهی است و در همین راستا 5 دانشگاه مادر ایران در اصفهان قرار گرفته است.
وی در مورد حضور رئیس یکی از شرکت های مهم نیروگاهی پچ در شهر اصفهان که در زمینه تولید انرژی های پاک از پسماند موفق عمل کرده است اظهار کرد: اصفهان برای تبدیل پسماند به انرژی به دنبال دریافت ایده های نو است و در این زمینه هم توانسته ایم به پیشرفت هایی دست پیدا کنیم.
نوروزی با بیان اینکه حوزه انرژی های پاک می تواند یکی از زمینه های همکاری متقابل اصفهان و شهر پچ باشد، اظهار کرد: این نشست می تواند زمینه ارتباطات و تعامل سازنده میان اصفهان و مجارستان را فراهم کند.
زمینه خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای مجارستان فراهم شود
ژولت پاوا، شهردار پچ نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پچ یکی از شهرهای بزرگ کشور مجارستان با 150 هزار نفر جمعیت به شمار می رود، اظهار کرد: این شهر یکی از شهرهای تاریخی است چراکه قدمت آن به حدود دو هزار سال قبل بازمی گردد.
وی بیان کرد: امیدوارم زمینه خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای مجارستان فراهم شود چراکه به عنوان شهردار پچ توسعه روابط میان ایران و مجارستان را یکی از وظایف خود می دانم.
شهردار پچ افزود: ایرانی های زیادی در شهر پچ تحصیل می کنند به طوریکه حدود 600 نفر از دانشجویان این شهر، ایرانی و در دانشکده های پزشکی مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار