وجود 31 دفتر کاریابی و مشاوره شغلی در آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون,کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 31دفتر کاریابی داخلی و خارجی و مشاوره شغلی در استان جهت خدمت رسانی به جامعه هدف فعال می باشند.

کد مطلب: ۹۲۶۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
وجود 31 دفتر کاریابی و مشاوره شغلی در آذربایجان غربی

صادق آهنگری مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون,کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اعلام مطلب فوق خاطر نشان کرد: کاریابی های غیر دولتی دارای مجوز از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی در معرفی کارجویان ثبت نام شده خود به فرصتهای شغلی جهت بکارگماری برابر آیین نامه و دستور العمل ابلاغیه از سوی این اداره کل مجاز هستند تا در قبال ثبت نام به همراه مشاوره شغلی در دفاتر کاریابی ها مبلغ 270 هزار و بابت بکارگماری کارجو برای قراردادهای یکساله حداکثر پنجاه درصد دستمزد مصوب شورای عالی اشتغال در سالجاری برابر 7 میلیون 500 هزار ریال دریافت نمایند.

صادق آهنگری خاطر نشان کرد: کاریابی می تواند حق الزحمه بکارگماری خود را بصورت اقساطی دریافت و جهت تضمین پرداخت اقساط توسط کارجو ، سفته ای به میزان دو برابر دستمزد منعقده ( فی مابین کارفرما و کارجو ) اخذ و در قبال آن رسید ارائه نماید .

وی افزود: سفته بصورت امانت نزد کاریابی باقی خواهد ماند و در صورت عدم جذب سفته قابل عودت می باشد . شایان ذکر است کاریابی ها می توانند در زمان معرفی کارجو به فرصت شغلی و در صورت تمایل وی مبلغ 1 میلیون ریال بصورت علی الحساب و به عنوان پیش پرداخت حق الزحمه بکارگماری تعین شده دریافت نماید که این مبلغ در صورت عدم بکارگماری کارجو ظرف مدت یک هفته قابل عودت و بازپس گیری ست .

وی تاکید کرد: کاریابی های غیر دولتی دارای مجوز مکلفند جدول تعرفه های قانونی خود اعم از ثبت نام و بکار گماری را در معرض دید عموم قرار داده و به هیج عنوان حق ندارند خارج از تعرفه بکارگماری مبلغی از مراجعین دریافت نمایند لذا از کلیه کار جویان و مراجعین به کاریابی های غیر دولتی جهت اخذ خدمات خواسته می شود در صورت درخواست و مشاهده هرگونه تخلف و دریافت وجه اضافی و غیر متعارف و خارج از تعرفه های ابلاغی را به واحد اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ها گزارش تا برابر مقررات اقدام گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار