سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

بررسی شماره‌گذاری معابر و خیابان‌های پایتخت در دستور کار شورای شهر تهران

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از بررسی شماره‌گذاری خیابان‌های تهران در این کمیسیون خبر داد و گفت اکثریت اعضای شورای شهر به دنبال این هستند که شماره‌گذاری‌ خیابان‌ها انجام شود.

کد مطلب: ۹۲۶۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی شماره‌گذاری معابر و خیابان‌های پایتخت در دستور کار شورای شهر تهران

حجت نظری در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضع شماره‌گذاری خیابان‌های تهران گفت: در این حوزه مرکز مطالعات بررسی‌هایی انجام داده و این بررسی‌ها یکبار هم در کمیسیون نامگذاری ارائه شد و لازم است که در این زمینه مصوبه صحن شورا را هم داشته باشد. آیین‌نامه مربوط به کمیسیون نامگذاری چون مصوبه صحن شورا است باید دوباره در صحن مطرح شود و مورد تصویب قرار بگیرد که در این زمینه اصلاحات لازم در حال بررسی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: فقط اصلاحیه این نیست که بخواهیم معابر را شماره‌گذاری کنیم بلکه موارد دیگری هم دارد که قرار است بررسی شود و با نظر اعضای شورا به صحن خواهد آمد و در صحن کمتر مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و تمام موارد کارشناسی از قبل صورت گرفته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اکثریت اعضای شورای شهر به دنبال این هستند که شماره‌گذاری‌ خیابان‌ها انجام شود، گفت: کارهایی که شورا بررسی می‌کند، کارهای بسیار جدی و زمان‌بری است و شماره‌گذاری نیز دشواری‌هایی دارد چون لازم است تمام نقش‌های موجود و تابلوهای موجود اصلاح شود و این امر مستلزم صرف هزینه‌هایی است که البته همه اعضا به خاطر اینکه این کار انجام شود حاضر هستند این هزینه را بپذیرند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات تهران موضوع نامگذاری خیابان و معابر است. امروزه بسیاری از کوچه‌ها و معابر شهر تهران با اسم اشخاص نامگذاری شده است و شماره‌گذاری وجود ندارد. نامگذاری معابر و خیابان‌های تهران در شورای سوم مورد بررسی قرار گرفته بود و در دوره چهارم طرحی در این زمینه آماده شده بود. این موضوع اکنون نیز در دستور کار شورای پنجم شهر تهران قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار