امام جمعه خاورشهر: حج زمینه برائت از مشرکین را فراهم میکند

شهرری(پانا)- امام جمعه خاورشهر گفت : درحج وحدت ، حمایت از مظلومین و برائت از مشرکین شکل می گیرد.

کد مطلب: ۹۲۶۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه خاورشهر: حج زمینه برائت از مشرکین را فراهم میکند

حجت الاسلام یاسینی درخطبه های نماز جمعه به بیان احادیث ائمه اطهار(ع) پیرامون اهمیت رعایت تقوا در زندگی دنیوی و اخروی انسان‌ها پرداخت.

او در رابطه باخطبه 191 نهج البلاغه گفت: گوش جان را به ندای تقوا بدهید و با همه وجود از آن مواظبت کرده و آن را جایگزین گناه و بی تقوایی کنید و به وسیله آن برای زندگی خود برنامه ریزی کنید.

امام جمعه خاورشهر افزود: تقوا مانند خانه ای است که در آن سکونت کرده اید و باید مراقبتی دو جانبه داشته باشید یعنی خانه شما را از سرما، هجوم افراد بیگانه حفظ کرده و زمینه آسایش و آرامش را فراهم میکند و شما هم بایدبه مرمت و بازسازی آن بپردازید.

حجت الاسلام یاسینی در خطبه دوم فرارسیدن دهه کرامت را تبریک گفت ودر حدیثی از امام هادی(ع) پیرامون کرامت اهل بیت(ع) بیان کرد: عادت اهل بیت(ع) احسان ورزیدن، سرشتشان کرامت و بخشندگی، کارشان حق و مدارا و حرف و رایشان برگرفته از حکمت و دانش است.

او در رابطه با اهمیت حج اظهار داشت: حج تداعی کننده و زمینه ساز برائت و بیزاری از مشرکین، وحدت مسلمانان و حمایت از مستضعفان است.

امام جمعه خاورشهر با عنایت به پیش رو داشتن انتخابات مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: مهم ترین نکته در رابطه با انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی داشتن اندیشه مقاومت است و باید راه را برای جوانان انقلابی جهادی باز کنیم .

در مراسم نماز جمعه شهرک خاورشهر معاون فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در بین دو خطبه به بیان عملکرد این حوزه در راستای کمک به محرومین و بالارفتن سطح رفاه مردم پرداخت.

اقراریان از دو طرح مهم آستان قدس رضوی نام برد و اظهارداشت: طرح خادم یاران رضوی با عنایت به تخصص مردم در سراسر کشور و با هدف کمک رسانی و خدمت رسانی به محرومین انجام می شود.

او به طرح دوم که با عنوان مهربانی به رسم اهل بیت(ع) است نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 6000 زائر اولی به همت آستان قدس رضوی و با کمک‌های مردم به زیارت علی بن موسی الرضا علیه السلام مشرف شده و بیش از صد هزار ارزاق و بیش از ده هزار لوازم التحریر به افراد مستضعف داده می شود.

معاون فرهنگی آستان قدس رضوی به نمازگزاران وعده ی بازگشایی دفتر نمایندگی آستان قدس در شهرک خاورشهر را داد.

/خبرنگار : زهراسادات میری /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار