در خطبه‌های نمازجمعه

موحدی کرمانی خطاب به ترامپ: جنازه سربازان آمریکایی را دیدی و از حمله به ایران صرف‌نظر کردی

تهران (پانا) - خطیب نمازجمعه این هفته تهران معتقد است دلیل صرف‌نظر رئیس‌جمهوری آمریکا از حمله به ایران، کشته شدن سربازان این کشور بوده است.

کد مطلب: ۹۲۶۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
موحدی کرمانی خطاب به ترامپ: جنازه سربازان آمریکایی را دیدی و از حمله به ایران صرف‌نظر کردی

به گزارش ایسنا، محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد حمله ایالات متحده آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران اظهار کرد: «چه قدر وقاحت و بی‌شرمی در جنایت شما در سالگرد حمله به هواپیمای مسافربری ایران وجود دارد.»

او در ادامه رئیس‌جمهوری آمریکا را خطاب قرارداد و گفت: «من چند جمله با آقای ترامپ می‌خواهم صحبت کنم. آقای ترامپ اقتدار ایران و آمریکا را با هم مقایسه کنید. ایران پهپاد فوق پیشرفته رادار گریز را در ارتفاع ۶۵ هزار پایی می‌زند در حالی که سرنشین ندارد اما آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را در ارتفاع ۱۲ هزارپایی می‌زند در حالی که مسافر دارد.»

خطیب نمازجمعه تهران همچنین در ادامه اظهارات خود به برشماری جنایت‌های ایالات متحده آمریکا در ماجرای هولوکاست پرداخت.

موحدی کرمانی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ درباره علت منصرف شدن آمریکا از حمله به ایران نیز بیان کرد: «او می‌گوید به خاطر کشته نشدن ۱۵۰ ایرانی دستور حمله را لغو کرده است، آقای ترامپ تو دستور را برای چیز دیگری لغو کردی، جنازه سربازان آمریکایی را دیدی و صرف نظر کردی. با خود گفتی وقتی پهپاد رادار گریز را می‌زنند با آنانی که مقابل چشمانشان وجود دارند، چه خواهند کرد.»

او در ادامه غنی‌سازی جمهوری اسلامی را صلح‌آمیز خواند و افزود: «ایران برای تأمین انرژی برق و تحقیقات علمی به غنی سازی ادامه خواهد داد. این غنی سازی برای بمب اتم نیست؛ چراکه ایران آن را نه مشروع می‌داند و نه احتیاجی به آن دارد.»

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: «اگر به دنبال جنایات آمریکا، به اسرائیل بخواهد حمله کند، کافی است نیروگاه اتمی اسرائیل را بزند، در این صورت اسرائیل توسط بمب‌های اتمی خودش چندین بار شخم زده خواهد شد، مراقب خود باشید.»

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به روند کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی اظهار کرد: «ما از ۱۶ تیر ماه اورانیوم را به هر درجه و اندازه که لازم باشد غنی‌سازی خواهیم کرد. اگر مایل هستید رنگ آب‌های خلیج فارس از نیلی به سرخ تغیر کند به فکر حمله باشید.»

او در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر لزوم رابطه مستمر بین مردم و مسئولان خاطرنشان کرد: «مسئولان با مردم رابطه پیدا کنند، با مردم ملاقات کنند و جواب نامه‌های مردم را بدهند. اینکه مسئولان در جاهای در بسته زندگی کنند و مردم به آن‌ها دسترسی نداشته باشد، درست نیست. خب به دادنشان برسید ببینید مردم چه می‌خواهند. از رهبری یاد بگیرید، شما که از رهبر بالاتر نیستید. اگر خودتان هم نمی‌توانید یکی را مشخص کنید که بیاید در جای عمومی حرف مردم را بشنود. چرا خود را حاجب بین مردم قرار داده‌اید.»

او افزود: «از رئیس قوه‌قضائیه تشکر می‌کنم هم در بین مردم می‌آید و هم برخورد قاطع و انقلابی دارد. هم از برنامه و هم از وعده‌های ایشان تشکر کامل داریم. مسئولان محترم شاهد این گرانی‌های سرسام‌آور هستید؟ می‌بینید مردم در چه شرایطی هستند این گرانی کمر شکن را می‌خواهید چه کار کنید؟ به حمدالله دولت، دولت تدبیر و امید است و کلید هم که می‌گویید دارید مشکلات را با کلیدتان حل کنید، گرانی‌ها را بر طرف کنید، اگر قفل با کلید باز نمی‌شود با چکش باز کنید. اگر هم دیدید تدبیرتان کار ساز نیست کلید هم نمی‌توان قفل را باز کند حداقل از انسان‌های نخبه، آگاه و با تجربه استفاده کنید.»

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: «مستضعفان جانشان به لب و کارد به استخوانشان رسیده است، نزدیک است به حلقوم هم برسد. مشکل دیگر مشکل اجاره‌بهاست. چه خبر است؟ نه مردم می‌توانند خانه بخرند، نه اجاره کنند و نه رهن کنند. چه خاکی به سرشان بکنند؟ وضع اجاره‌بها را حل کنید. آمار طلاق رفته بالا، خانواده‌ها زود به زود متلاشی می‌شوند. اینها مسائل مهمی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار