کارنامه دانش آموزان، کارنامه خانواده نیز محسوب می شود

کاشان ( پانا) - یک مدرس دانشگاه فرهنگیان گفت: فرایند تحصیل و موفقیت درٱن به عوامل متعددی وابسته است که می توان به چهار مولفه فرد، خانواده، مدرسه و جامعه با شرایط خاص آن اشاره کرد .

کد مطلب: ۹۲۶۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کارنامه دانش آموزان، کارنامه خانواده نیز محسوب می شود

حمید رضا کوچکی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: مهمترین مولفه را باید خود دانش آموز دانست که شناخت استعداد، علاقه، رغبت، هدفمند بودن، ٱ شنایی با روشهای مطالعه و برنامه ریزی، مسیر موفقیت را هموار می کند و خانواده ها باید این بخش را مورد توجه قرار دهند.

وی خانواده را مولفه دوم موفقیت دانست و افزود: خانواده، می تواند پس از شناخت استعداد و علاقه فرزند خود، مقدمات لازم را برای شکوفا کردن استعدادهای بالقوه وی، مثل ثبت نام در مدرسه خوب، ایجاد خانواده ٱ رام و به دور از تعارض، نظارت بر فرزند، ارتباط با مدرسه و معلم را فراهم کند.

این کارشناس برنامه ریزی تحصیلی، تصریح کرد: مدرسه در جایگاه سوم می تواند باشناخت از دانش ٱ موز، فضایی را برای دانش ٱ موز فراهم نماید تا وی نسبت به مدرسه، معلمان ، دوستان و درسهای مختلف احساس خوبی داشته باشد که این احساس خوب باعث انگیزه، تلاش وموفقیت را به همراه دارد. .

کوچکی گفت: جامعه، نقش مهمی در القا معنی موفقیت دارد. جامعه می تواند به موفقیتهایی که یک شبه و به خاطر وضعیت بد اقتصادی بدست می آید اهمیت نداده و موفقیت های براساس استعداد، تلاش وبرنامه ریزی را ارزش بداند و در این صورت دانش آموزان نیز، مسیر درستی را انتخاب کرده و نسبت به آن احساس خوبی داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار