103 پایگاه اوقات فراغت پذیرای دانش‌آموزان آمل است

آمل (پانا) - معاون پرورشی و ورزشی اداره آموزش و پرورش آمل اعلام کرد که 103 پایگاه اوقات فراغت این شهرستان آماده ارائه خدمات فرهنگی و تربیتی به دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۹۲۶۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
103 پایگاه اوقات فراغت پذیرای دانش‌آموزان آمل است

علی‌رضا قاسم‌زاده در گفتگو با پانا ضمن بیان اینکه در پایگاه‌های اوقات فراغت مسائلی که به امور فرهنگی، تربیتی، معرفتی، اجتماعی، دست ورزی، مهارتی افراد مربوط می‌شود آموزش داده می‌شود، گفت: «آموزش این امور از نوع کتاب درسی نیست. اگرچه ممکن است تقویت بعضی از دروس مانند ریاضی با شیوه های مختلف همراه باشد، اما تأکید این پایگاه‌ها بر غنی سازی افراد در جهات مختلف می باشد. هدف اصلی ما این است که افراد مهارت‌های مختلفی را در زمینه‌های گوناگون بیاموزند و به شناخت جامع و درستی درست از توانایی های خود برسند و فعالیت های مهارتی و معرفتی آن ها تا حد امکان افزایش یابد.»

او با اشاره به اینکه این طرح سال گذشته در 103 پایگاه در سطح شهرستان اعم از کانون‌های فرهنگی-هنری، دارالقرآن، مجتمع‌های ورزشی و مدارس اجرا شده است. تأکید کرد که امسال هم این تعداد پایگاه البته با شمول دانش‌آموز بیشتر فعال خواهند بود.

قاسم‌زاده تشکل‌های دانش‌آموزی پیشتازان را نسبت به سال گدشته دارای انسجام بیشتری برشمرد و ادامه داد: «به عنوان نمونه برنامه‌های در نظر گرفته شده در کانون مربوط به خواهران با همکاری هلال احمر و انجمن‌های اسلامی و سازمان دانش آموزی است. در واقع کلاس‌های معرفتی توسط انجمن‌های اسلامی و کلاس‌های مربوط به امور بهداشتی و هلال احمر توسط سازمان هلال احمر در حال انجام است. سازمان دانش‌آموزی نیز متولی برگزاری کلاس های مهارتی است.»

به گفته او در مدارس نماینده‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی در حوزه های مختلف پرورشی همچون روخوانی قرآن، ورزشی، فرهنگی شامل نقاشی، خوش‌نویسی و کلاس های هنری آموزش تئاتر حضور دارند.

قاسم‌زاده:
کلاس‌های سازمان دانش‌آموزان که مختص دانش‌آموزان پیشتاز است، در 8 هفته، هر هفته دو جلسه در مجموع 16 جلسه با اختتامیه که در قالب اردویی برگزار می‌شود، کاملاً رایگان است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی در رابطه با هزینه کلاس‌های مربوط به طرح اوقات فراغت بیان کرد: «هزینه نرخ مصوبی است که برای کلاس‌های مربوط به کانون در نظر گرفته شده است. کلاس‌های سازمان دانش آموزان که در 8 هفته، هر هفته دو جلسه در مجموع 16 جلسه با اختتامیه که در قالب اردویی نیز دارد برگزار می شود، کاملاً رایگان است. در واقع افرادی در کلاس های پیشتاز شرکت می کنند که به عضویت سازمان دانش آموزی در آمده‌اند. طبق آخرین آماری که من دریافت کرده‌ام 82 نفر از این افراد در این طرح شرکت کرده‌اند.»

قاسم‌زاده اعلام کرد که امسال 7 هزار نفر در کلاس‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی اعم از دار‌القرآن (کانون شهید احمد زاده واحد خواهران و برادران)، مجتمع های ورزشی (شهید قنبری،شهید حسن نژاد و مجتمع شهید خانزاد) شرکت کرده‌اند.

او یادآور شد که بسیاری از دانش‌آموزان نیز در کانون های بیرونی مانند بسیج، سازمان تبلیغات، باشگاه های ورزشی و آموزشگاه ها ثبت‌نام می‌کنند که اگر به این شکل محاسبه کنیم، پیش بینی من این است که امسال این تعداد به 30 هزار نفر می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار