3 درصد از اعتبار شهرداری‌ها برای پژوهش در حوزه شهری صرف شود

ارومیه(پانا)-سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس قانون سه درصد منابع اعتباری شهرداری‌ها باید در امر آموزش و پژوهش صرف شود و این امر به توسعه شهری کمک شایانی می‌کند.

کد مطلب: ۹۲۶۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
3 درصد از اعتبار شهرداری‌ها برای پژوهش در حوزه شهری صرف شود

پیمان آرامون در نخستین جلسه شورای پژوهش مدیریت شهری و روستایی آذربایجان‌غربی افزود: طرح‌های پژوهشی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر اساس نیازهای مدیریت شهری و روستای استان اولویت‌بندی شود.

وی با اشاره به اهمیت حوزه مدیریت شهری و روستایی، ادامه داد: طرح‌های پژوهشی را می توان در چند موضوع ساختاری و نیروی انسانی، اقتصادی و درآمد پایدار، معماری و عمران شهری و بازاریابی و اشتغال روستایی دسته بندی و طرح‌های پژوهشی را در آن جهت هدایت و راهبری کرد.

وی اظهار داشت: شناسایی چالش‌ها و ظرفیت‌ها برای ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات ارائه شده و کارآمدسازی سازمانی از الزام‌های اساسی در کسب رضایت‌مندی حداکثری مردم است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: باید طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی متناسب با ظرفیت‌های استان و منطقه اولویت‌بندی و اجرا شود.

آرامون گفت: سرمایه‌گذاری و کسب درآمدهای پایدار، مدیریت پسماند و شناسایی خطرهای طبیعی و ارزیابی میزان خطرپذیری در برابر سیل و زلزله از اولویت‌های نظام مدیریت شهری است که در این مطالعات باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد شهرداری های استان ۲ طرح پژوهشی اولویت‌دار برای سال ۱۳۹۸ شمسی را در راستای بررسی و تصویب در شورای پژوهش مدیریت شهری و روستایی استان ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار