استاندار مازندران:

طرح تنفس جنگل در استان‌های شمالی تعیین تکلیف شود

ساری (پانا) - با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه و استانداران مازندران و گلستان جلسه بررسی مسایل مرتبط با اجرای طرح تنفس جنگل در استان های شمالی در ساری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۶۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح تنفس جنگل در استان‌های شمالی تعیین تکلیف شود

با حضور معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی و مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداران مازندران و گلستان، معاون رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور، برخی نمایندگان سازمان ها و وزارتخانه های مسئول، چهره های علمی - دانشگاهی و بعضی واحدهای تولیدی بهره بردار، جلسه بررسی مسایل مرتبط با اجرای طرح تنفس جنگل و اتخاذ راهکارهای لازم برای حل برخی مشکلات این حوزه در استانداری مازندران برگزار شد. ‎

به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، حمید رضا عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، در راس تیمی از این سازمان برای بررسی از نحوه اجرا و پیامدهای طرح کاهش برداشت از جنگل های شمال کشور امروز در مازندران حضور یافت و پس از بازدید از برخی عرصه ها و واحدهای تولیدی استان در این جلسه حضور یافت.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این جلسه با اشاره به این که اجرای این طرح نیازمند اجرای طرح های دیگری به موازات آن است تا صنایع مرتبط؛ در تامین مواد اولیه خود دچار مشکلات کنونی نباشند، افزود: برای حل مسایل و تبعات ناشی از اجرای طرح کاهش برداشت از جنگل و حرکت به سمت وضعیتی که اجرای درست این طرح را میسر و مشکلات صنایع را رفع نماید؛ باید دستگاه های ملی متولی با در نظر گرفتن استعدادها و ظرفیت های هر منطقه؛ زمینه اجرای طرح های یاد شده بویژه زراعت چوب را فراهم آورند.

استاندار مازندران:
امیدوارم طرح‌های جایگزین و برنامه‌های کوتاه و درازمدت در رابطه با طرح تنفس جنگل با تامل و دقت بیشتری و منطبق با ویژگی‌های هر استان تدوین و نهایی شود.

استاندار مازندران، با اشاره به این که طی روزهای گذشته در مذاکره با وزیر جهاد کشاورزی؛ مسایل این بخش را نیز با ایشان در میان گذاشته ام، یادآور شد: امیدوارم طرح های جایگزین و برنامه های کوتاه و درازمدت در این راستا با تامل و دقت بیشتری و منطبق با ویژگی های هر استان تدوین و نهایی شود.

او خواستار تعیین تکلیف و حل برخی مشکلات ناشی از اجرای طرح تنفس جنگل و کاهش بردداشت از عرصه های جنگلی استان شد.

حمید رضا عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این جلسه با اشاره به این که اجرای طرح تنفس جنگل از 2 سال پیش در دستور کار قرار گرفته است، گفت: برخی واحدها هم اکنون برای تامین مواد اولیه دارای مشکل هستند که باید در یک برنامه کوتاه و دراز مدت حل شود و پیشتر مقرر شد که برخی مذاکرات در سطح ملی با وزارتخانه های وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت هم برای رفع موانع واردات مواد اولیه و هم گسترش و افزایش سطوح تحت پوشش زراعت چوب با تسهیلات و واگذاری اراضی مستعد برای این طرح بویژه برای صاحبان صنایعی که متضرر شده اند، صورت گیرد تا گام های موثرتر برای اجرای طرح تنفس جنگل برداشته شود.

او با اشاره به این که در قانون برنامه پنجم؛ طرح جایگزین نیز برای این موضوع پیش بینی شده است، یادآور شد: سازمان مراتع پیش نویس این طرح را آماده نموده که نیازمند بررسی بیشتر می باشد و سازمان برنامه این طرح را برای در میان گذاشتن با استان ها برای تخصیص امکانات بیشتر در طرح جایگزین از سازمان مراتع خواستار شده است.

این تیم برای بررسی مسایل یاد شده فردا در استان شمالی گیلان حضور خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار