معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان:

کارگروه بررسی و تدوین کتب ضمیمه اهل سنت تعلیمات دینی تشکیل شد

سنندج(پانا)-معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان از تشکیل کارگروه بررسی و تدوین کتب ضمیمه اهل سنت تعلیمات دینی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۶۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کارگروه بررسی و تدوین کتب ضمیمه اهل سنت تعلیمات دینی تشکیل شد

طالب محمدی معاون پژوهش آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت: این کارگروه از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش و باحضور طباطبایی رئیس گروه معارف اسلامی دفتر تالیف کتب درسی و دبیران مولف اهل سنت کتب ضممیه اهل سنت تعلیمات دینی برگزار شد.

محمدی در این نشست با اشاره به پیشینه مذهبی مردم استان کردستان و اهمیت موضوع تدوین کتب ضمیمه اهل سنت تعلیمات دینی، گفت: مردم این دیار همواره به معنای واقعی اهل سنت پیامبر اکرم(ص) بوده اند .

وی به وجود عالمان دینی نامدار در این دیار اشاره کرد و ضمن برشمردن جمعی از مشاهیر و عالمان دینی، بر لزوم بازنگری دقیق و غنی سازی محتوای کتب ضمیمه و دینی اهل سنت تاکید کرد و گفت: مطالب باید مطابق مقتضیات روز تدوین گردد و تجدید نظر کلی در این کتب باید به گونه ای باشد که دانش آموزان و معلمان رضایت خاطر داشته و پاسخگویی انتظارات و نیازهای روز آنان باشد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان به منابع و استنادات بسیار غنی اهل سنت در این خصوص اشاره کرد و تاکید کرد: مطالب و محتوای کتب ضمیمه اهل سنت تعلیمات دینی باید غنی و پربار باشد.

محمدی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی در میان اهل سنت و تشیع، نمونه ای از وفاق و وحدت عملی در استان فرهنگی کردستان را یادآوری کرد و گفت: باید به طور جد از آوردن مطالب اضافی و تفرقه برانگیز در این کتب پرهیز شود.

شایان ذکر است این نشست روزهای سه شنبه و چهارشنبه 11 و 12 تیرماه سال جاری در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان سنندج در حال برگزاری است و در این نشست مقرر شد در محتوای کتب دینی اهل سنت بازنگری ویژه ای به عمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار