نشست خبری اصحاب رسانه با استاندار و معاونین وی در قم

قم (پانا) - معاونین استاندار قم نیز در این نشست به سوالات خبرنگاران در زمینه های سیاسی امنیتی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی پاسخ گفتند.

کد مطلب: ۹۲۶۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری اصحاب رسانه با استاندار و معاونین وی در قم

سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در پاسخ به سوال یک خبرنگار؛ با بیان اینکه جمع آوری معتادین متجاهر با نیروی انتظامی و نگهداری آنها با بهزیستی است گفت: 743 نفر از معتادین متجاهر در ایام نوروز جمع آوری و به مدت سه ماه نگهداری شدند.
وی با اشاره به پیش بینی فضایی برای نگهداری و آموزش معتادین متجاهر افزود: با اجرای این طرح شاهد بهبود وضعیت سطح شهر و کاهش آسیب های ناشی از مواد مخدر خواهیم بود.

معاون استاندار قم همچنین با اشاره به ضرورت در دسترس عموم قرار گرفتن آمار ازدواج و طلاق گفت: این اطلاعات دارای طبقه بندی محرمانه نیستند و آمار واقعی باید در اختیار مردم قرار بگیرد.

هاشمی همچنین با بیان اینکه در زمینه ی حجاب و عفاف نیز وظایف دستگاه های دولتی مشخص شده است گفت: متولیان این امر موظفند برای حفظ قداست جایگاه شهر مقدس قم تلاش نمایند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی آلاینده اظهار کرد: منع درخواست سرمایه گذاری در حوزه های خاص برداشته شده است و آن دسته از درخواست هایی که صلاحیت دارند پس از تایید محیط زیست مراحل اداری جهت اخذ مجوز را انجام دهند.

وی رویکرد سلامت محور در حوزه ی سرمایه گذاری را مورد توجه مسئولان استان قم دانست و افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 برابر زمین واگذار شده است که نشان دهنده ی افزایش سرمایه گذاری در استان قم هستیم.

غضنفری در ادامه با بیان اینکه بودجه ی مصوب استان قم با شرایط پروژه های عمرانی همخوانی ندارد گفت: مدیران مکلف شده اند از محل متفرقه و شناور سهم استان را از دستگاه های ملی بگیرند.
معاون استاندار قم بیان کرد: با وجود همه ی تلاش ها اعتبارات دولتی بسیار کم است و پاسخگوی نیازهای استان نیست و به دنبال جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به بعضی مشکلات حقوقی مونوریل اظهار کرد: در جلسه ای به ریاست دکتر لاریجانی مصوب شد اعتبارات ملی برای اجرای آن تخصیص داده شود.
وی با بیان اینکه این پروژه مبنای کارشناسی نداشته است افزود: در شرایط حاضر امکان تغییر کاربری این پروژه را نداریم؛ و برای اجرای آن نیز نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

بهشتی در ادامه با اشاره به حل بخش قابل توجهی از مشکلات پروژه ی فرودگاه قم افزود: تفکیک فاز گردشگری از فرودگاه قم در دست اقدام است و سرمایه گذاران جدید نیز به این تفکیک اهمیت ویژه قائل بوده اند.

وی با بیان اینکه فرودگاه محرک خوبی برای رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است گفت: با توجه به اینکه تجربه ی ساخت فرودگاه توسط بخش خصوصی را نداشتیم این پروژه با مشکلاتی مواجه شد که در حال رفع آنها هستیم.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بحث حق آبه های کشاروزی را مورد توجه قرار داد و گفت: نعمت بارش های ابتدای سال جاری موجب شده است تا وضعیت خوبی در سدهای بالاست استان قم داشته باشیم.

وی گفت: 40 میلیون متر مکعب برای حق آبه ی دریاچه نمک و دشت مسیله و 5 مییلیون متر مکعب برای حق آبه های کشاورزی در نظر گرفته شده است.

بهشتی همچنین با اشاره به پروژه های عمرانی در حال اجرا در منطقه پردیسان قم اظهار کرد: در هر نقطه ای از شهر قم که مشکل وجود دارد برای حل آنها تلاش می کنیم و پردیسان نیز باز این قاعده مستثنی نبوده است.

معاون استاندار قم عدم موافقت استان با تغییر کاربری در دانشگاه ها را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: طرح هایی که جنبه ی صرف تجاری داشته باشند مورد موافقت قرار نخواهند گرفت.

وی اعتبارات 1850 میلیارد تومانی شهرداری قم را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دولت نیز شهرداری را در راستای اجرای طرح های عمرانی حمایت می کند.
معاون استاندار قم در ادامه پیگیری انسداد چاه های آب غیرمجاز را در دستور کار دستگاه های مسئول دانست و تصریح کرد: در حال توافق با وزارت نیرو برای تخصیص آب در قبال بستن چاه های غیرمجاز هستییم تا واحدهای صنعتی با مشکل مواجه نشوند.

وی متولی دفن پسماندهای صنعتی را واحدهای تولیدکننده دانست و گفت: سایتی در منطقه اقتصادی سلفچگان در راستای تخلیه پسماند صنعتی در نظر گرفته شده است که بعضی به این مسئله تمکین نمی کنند و باید برخورد جدی با آنها صورت بگیرد.
بهشتی افزود: در حال جانمایی سایت پسماند صنعتی دیگری در کنار سایت پسماند خانگی البرز نیز هستیم.

همچنین یونس عالی پور با اشاره به برنامه های دهه ی کرامت در استان قم، پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با پرداخت مطالبات بخش خصوصی را پاسخ گفت و بیان کرد: مطابق قانون مطالبات بخش خصوصی پرداخت می شود.

حیدری فرماندار قم نیز با شاره به برنامه ی استان قم برای مقابله با قهوه خانه های غیرمجاز اظهار کرد: این طرح در کنار 15 طرح دیگر در راستای بهبود وضعیت اجتماعی و فرهنگی قم در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار