استقبال تلویزیون از دهه کرامت

تهران (پانا) - همزمان با سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و میلاد مسعود هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت و آغاز دهه کرامت، ویژه برنامه های متنوعی روی آنتن شبکه های سیما می رود.

کد مطلب: ۹۲۶۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
استقبال تلویزیون از دهه کرامت

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، ارتباط مستقیم با حرمین مطهر حضرت معصومه (س)، امام رضا (ع)، جنگ های شاد و ... از جمله ویژه برنامه هایی است که در این دهه پخش می شود.

*** شبکه قرآن و معارف سیما

شبکه قرآن و معارف سیما در دهه کرامت با تهیه و تولید ویژه برنامه هایی مهمان نگاه های گرم مخاطبان تلویزیون خواهد بود.

** «نگاه خورشید» عنوان ویژه برنامه این شبکه در طول ایام دهه کرامت می باشد که همه روزه ساعت 19 به صورت زنده با حضور کارشناسان مطرح معارفی به روی آنتن می رود. این برنامه در چهار شب اول دهه کرامت از حرم مطهر حضرت معصومه (س) و در هفت شب بعدی از حرم مطهر رضوی تقدیم بینندگان می شود.

** مراسم ها و جشن های آستان قدس رضوی در دهه کرامت با عنوان «حریم امن» همه روزه از ساعت 16 و با اجرای میثم آقابیگی در شبکه قرآن و معارف سیما پوشش داده خواهد شد.

** «تمنا» عنوان جنگ مفرح دینی می باشد که پنج شنبه ها در ساعت 18 با اجرای مهدی آقابیگی با موضوعات قرآن و مهدویت از اماکن مذهبی کشور به روی آنتن می رود. همچنین این برنامه در روزهای جمعه با عنوان «در انتظار باران» پخش می گردد.

** ویژه برنامه کودکان تحت عنوان «نوگلان قرآنی» از دیگر تدارکات این شبکه در دهه کرامت می باشد که روزهای زوج در ساعت 17:15 با اجرای مهدی اکبری و نیکدخت شکیبایی با بخش های عروسک گردانی، انیمیشن های معارفی، تلاوت قرآن کودکان و ... به روی آنتن می رود.

** «حاضر غایب از نظر» عنوان ویژه برنامه مهدوی شبکه قرآن و معارف سیما می باشد که اولین جمعه دهه کرامت را از ساعت 10:30 با حضور حجت الاسلام حسینی قمی به موضوع ولایت محوری حضرت معصومه (س) و در دومین جمعه این ایام با حضور حجت الاسلام باقرزاده و اجرای حسین حیدری به موضوع عفاف و حجاب خواهد پرداخت.

** معرفی نخبگان قرآنی در برنامه جدید «ستاره ها» از دیگر تدارکات این شبکه در دهه کرامت می باشد که روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعت 17:15 با اجرای محسن قره شیخلو، فرشته ایزدی و هادی اسلامی به روی آنتن می رود.

** سخنرانی های وعاظ مطرح کشور از جمله حجج اسلام فرحزاد، رفیعی، نظری منفرد، راشد یزدی، حسینی قمی و ... ویژه این ایام همه روزه در ساعت 14:30 و مستندهای مرتبط با دهه کرامت هر روز در ساعت 14 تقدیم علاقه مندان به این برنامه ها خواهد شد.

** مستند «دلدادگی» با محوریت معرفی شهرهای مذهبی و مقدس کشور در شب و روز ولادت های حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و همچنین پخش زنده دعاهای کمیل و ندبه از حرم مطهر حضرت معصومه (س) از برنامه هایی می باشد که در کنداکتور پخش از این شبکه قرار گرفته است.

** همچنین در این ایام سریال «ولایت عشق» به کارگردانی مهدی فخیم زاده، ساعت 23 روی آنتن می رود.

موضوع این سریال درباره زندگی علی بن موسی الرضا و آمدن او به مرو و دوران سخت نیابت وی و به شهادت رسیدن ایشان بود.

*** شبکه یک سیما

به مناسبت آغاز دهه کرامت از روز شنبه تا پنج شنبه هر روز به مدت 10 دقیقه با حرم مطهر امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه علیها السلام ارتباط مستقیم برقرار می شود.

این برنامه که در گروه معارف شبکه یک سیما تهیه شده است، روزهای زوج ساعت 16:30 و روزهای فرد ساعت 13:30 از حال و هوای حرم مطهر این بزرگواران تهیه و پخش می شود.

** روز پنجشنبه در سالروز ولادت حضرت معصومه علیها السلام نیز مستند «قم» از سری «مستندهای ایران» با محوریت معرفی شهر قم و جایگاه حرم مطهر حضرت معصومه پخش می شود.

*** شبکه دو سیما

شبکه دو سیما همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و برادر بزرگوار ایشان حضرت امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت برنامه های متعددی را برای بینندگان این شبکه تدارک دیده است.

** برنامه معارفی «کوی محبت» به صورت ویژه ای در این ایام روانه آنتن خواهد شد. این برنامه امشب (چهارشنبه 12 تیر) در شب ولادت بانو فاطمه معصومه (س) ساعت 23:30 به صورت زنده از قم روانه آنتن خواهد شد. همچنین پنجشنبه 13 تیر ساعت 18:00 از قم و 23:30 از امامزاده صالح تقدیم بینندگان می شود.

این برنامه که کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی چهارشنبه و پنجشنبه 19 و 20 تیرماه ساعت 23:30 به ترتیب از طبس و شیراز و شنبه و یکشنبه 22 و 23 تیر ساعت 23:30 و 18:00 از مشهد مقدس روانه آنتن خواهد شد.

** مراسم خطبه خوانی در حرم حضرت معصومه (س) به صورت زنده پنجشنبه 13 تیر ساعت 8، سخنرانی های مذهبی هر روز ساعت 6 صبح و مولودی خوانی با نوای حاج محمود کریمی نیز در فواصل برنامه ها از این شبکه پخش می شود.

** گروه کودک و نوجوان نیز برنامه «با ما بیا» را ویژه این ایام پنجشنبه و جمعه (13 و 14 تیر) ساعت 14:30 و یکشنبه 23 تیر ساعت 15:00 به صورت زنده روانه آنتن می کند.

** «دختران آفتاب» عنوان یکی دیگر از ویژه های این ایام است که در گروه کودک و نوجوان تهیه شده و همزمان با میلاد فرخنده امام هشتم علیه‌السلام یکشنبه ۲۳ تیر ساعت ۱۷ تقدیم بینندگان خواهد شد؛ همچنین ویژه برنامه جشنواره شعر فاطمی با محوریت شعرخوانی مذهبی آئینی نیز در روز ولادت امام رضا (ع) ساعت ۱۴ برای پخش در نظر گرفته شده است.

** «از لاک جیغ تا خدا» کاری از گروه خانواده با هدف الگوسازی برای جامعه جوان کشور و بانوان متحول شده با محوریت عفاف و حجاب یکشنبه (16 تیر)، سه شنبه (18 تیر) و یکشنبه (23 تیر) ساعت 18 به صورت ویژه ای روانه آنتن می شود و «کام شیرین» چهارشنبه 12 تیر و شنبه 22 تیر ساعت 17:45 در جدول برنامه های این شبکه قرار دارد.

** «آئینه خانه» با محوریت سبک زندگی و ازدواج آسان جمعه (14 و 21 تیر) ساعت 12 تقدیم بینندگان می شود، «شادگرام» نیز عنوان یکی دیگر از ویژه های این ایام است که در فواصل برنامه ها روانه آنتن می شود.

** گفتنی است برنامه صبحگاهی «ایران و آفتاب» از ساعت ۷:۳۰ و برنامه «زنده باد زندگی» ساعت 10:30 کاری از گروه دانش و اقتصاد با موضوعاتی متناسب با این ایام از شبکه دو سیما نیز پخش خواهد شد.

*** شبکه سه سیما

** ویژه برنامه «بَناتِ نَبات» در شب آغاز دهه کرامت، چهارشنبه 12 و پنجشنبه 13 تیرماه به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.

برنامه «بَناتِ نَبات» همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، روز دختر، میزبان میهمانانی چون لیلا اوتادی؛ بازیگر سریال «گاندو»، زهرا رکن آبادی؛ دختر شهید رکن آبادی شهید منا، فاطمه افشاریان؛ شاعره، زهرا قنبری؛ فوتبالیست، حمیده عباسعلی؛ قهرمان کاراته، حجت الاسلام والمسلمین سرلک، سوگل طهماسبی؛ بازیگر، دختران خادم آستان مقدس حضرت معصومه(س)، وحید شمسایی؛ فوتسالیست و سه دخترش، سحر احمد پور؛ بازیگر، حجهت الاسلام والمسلمین محمدی، زهرا کیانی؛ قهرمان ووشو، مونا آشفته و مهسا صابری از لژیونر های والیبال ایران و... خواهد بود.

همچنین در این برنامه محسن توسلی؛ خواننده به مناسبت ولادت کریمه اهل بیت آثاری اجرا خواهد کرد و سیدمجید بنی فاطمه به مدیحه سرایی می پردازد.

ویژه برنامه «بَناتِ نَبات» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی بهنام آسایش است که چهارشنبه 12تیر ماه ساعت 23 تا 1 بامداد و پنجشنبه 13 تیر از ساعت 10:45 تا 12:40 به صورت زنده از شبکه سه پخش خواهد شد.

*** شبکه چهار سیما

** در آستانه ولادت حضرت معصومه (س)، برنامه «صراط» ویژه ولادت 12 تیرماه ساعت 23 پخش می شود.

«صراط» که در قالب مستند گونه ویژه تمام مناسبت های مذهبی و فرهنگی سال تهیه و تولید می شود به مناسبت ولادت حضرت معصومه، با سازنده ضریح این حضرت به گفتگو پرداخته است. حسین عباسپور هنرمند و قلم زن، سازنده ضریح مبارک حضرت معصومه در این مستند از مراحل ساخت و نصب این ضریح می گوید.

در آیتم نمایشی این قسمت از «صراط»، نمایش کوتاهی با عنوان «روز دختر» پخش می شود.

در داستان نمایش آمده است: چند دختر جوان در حال آماده سازی حسینیه برای برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت معصومه هستند. که با ورود یک دختر تازه وارد به جمعشان دچار چالش می شوند، دختری که از نظر اعتقادی با آنها متفاوت است ...

افروز نصر اصفهانی، آرزو حق شناس، پرنیا برومند، ریحانه جلالی، شیدا کناری، پریسا طبیبیان بازیگران این نمایش هستند.

کارشناس مذهبی این قسمت از برنامه تلویزیونی «صراط» حجت الاسلام و المسلمین احمد مقیمی مدرس و استاد دانشگاه است که در خصوص شخصیت و جایگاه حضرت صحبت می کنند.

«صراط» به تهیه کنندگی امیرحسین عنایتی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید می شود و محمد ستوده به عنوان مدیر تولید با این مجموعه همکاری می کند و موسسه سینمایی فدک فیلم نقش جهان مجری طرح این برنامه است.

*** شبکه پنج سیما

گروه معارف شبکه پنج سیما، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت ویژه برنامه های مختلفی را برای مخاطبان خود در نظر گرفته است که در این ایام بر روی آنتن می رود.

** «بانوی آفتاب» و «بانوی کرامت» عنوان دو میان کوتاه 5 دقیقه ای بود که از شب ولادت حضرت معصومه (س) و روز آن در فواصل مختلف زمانی از شبکه پنج پخش شد.

** برنامه ظهرگاهی «تا نیایش» از پنج شنبه 13 تیرماه همزمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت تا ولادت با سعادت امام رضا (ع) معطوف به این دهه خواهد بود.

** «افق هشتم» عنوان دیگر میان برنامه کوتاه به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا (ع) است که در شب و روز میلاد امام هشتم شیعیان به روی آنتن می رود. این میان برنامه دارای بخش های کلام رهبری، پخش تصاویر از حرم امام رضا (ع)، گزارش زائران امام رضا (ع) و.... است که در فواصل برنامه های این شبکه پخش می شود.

** پخش مولودی و وله به مناسبت ولادت امام رضا (ع) از دیگر میان برنامه های مناسبتی است که در فواصل مختلف از شبکه پنج سیما برای مخاطبان و عاشقان حرم رضوی نمایش داده می شود.

*** شبکه افق سیما

ویژه برنامه «گوهرشاد» و مجموعه مستند «جشن هزار ساله» طی دهه کرامت از شبکه افق پخش خواهد شد.

** به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، ویژه برنامه «گوهرشاد» با مشارکت موسسه رسانه های صوتی و تصویری در شبکه افق سیما تولید شده است.

این برنامه در هشت قسمت و با اجرای زینب ابوطالبی از یکشنبه هفته آینده هر شب روی آنتن می رود.

گفت وگو با بانوان شاخص در حوزه خانواده و اجتماع، محور اصلی برنامه تلویزیونی «گوهرشاد» خواهد بود همچنین در بخش های مختلف به موضوعات تاریخی از مثل واقعه مسجد گوهرشاد هم پرداخته می شود. این برنامه در دهه کرامت حوالی ظهر روی آنتن می رود.

** از دیگر برنامه های ویژه دهه کرامت شبکه افق می توان به مجموعه مستند «جشن هزار ساله» اشاره کرد.

این مجموعه با حضور سهیل اسعد طلبه آرژانتینی ساکن ایران فیلمبرداری شده و شامل سفر او به سه شهر مذهبی ایران است.

اسعد ابتدا در قم به معرفی بخش های مختلف این شهر می پردازد و سپس در بخشی دیگر، حرم حضرت معصومه(س) را معرفی می کند.

در قسمت های دیگر، شاهد سفر او به شهر شیراز و حضور در بارگاه نورانی حضرت شاهچراغ(ع) و نیز مشهد مقدس و حرم رضوی خواهیم بود.

روح الله محقق تهیه کننده و بلال الفت کارگردان «جشن هزار ساله» هستند که در چهار قسمت 25 دقیقه ای روی آنتن می رود.

** مجموعه ای از مستندهای تک قسمتی با موضوع امام رضا (ع)، حرم مطهر رضوی و فرهنگ اهل بیت (ع) هم در روزهای مختلف دهه کرامت از شبکه افق پخش خواهد شد.

*** شبکه امید

** به مناسبت دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) ویژه برنامه «فوق العاده» از روز پنج شنبه 13 تیرماه روی آنتن شبکه امید می رود.

این برنامه با دعوت از مهمانان و کارشناسان متنوع سعی دارد برنامه های متفاوت و جذابی را برای مخاطبان نوجوان روی آنتن ببرد.

ویژه برنامه «فوق العاده» به تهیه کنندگی هومن ستوده و با اجرای رامتین چیت سازان پنج شنبه 13 تیر ماه از شبکه امید پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار