برگزیدگان دومین جایزه طراحی بِشکو معرفی شدند

تهران (پانا) - با معرفی برگزیدگان، دومین جایزه طراحی بِشکو به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۹۲۶۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان دومین جایزه طراحی بِشکو معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی جایزه طراحی بِشکو، آیین اختتامیه دومین دوره این رویداد با معرفی برگزیدگان چهارشنبه ۱۲ تیر ماه در گالری باروک تهران در حالی برگزار شد که ۷۸۰ طرح به دبیرخانه این مسابقه رسیده بود.
فاطمه کاتب رئیس هیات داوران مسابقه طراحی کاشی بشکو گفت: این مسابقه طراحی بر اساس الهام از طبیعت بوده است. این حوزه بسیار مهمی در بحث توسعه پایدار است و ما در طول تاریخ هنرهای ایران این نکته را به وضوح می‌بینیم. ما باید ارزش و عمق هنر خود را درک کنیم.
رئیس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا افزود: کاشی‌های اسپانیایی بسیار متأثر از رنگ‌ها و هنرهای اسلامی است که در واقع نظام اسلامی هنر کاشی را در ایران داریم و امیدوارم که با حمایت مدیران و خلاقیت هنرمندان ایده‌هایی سرآمد در جهان داشته باشیم.
این استاد دانشگاه ادامه داد: برای طراحی کاشی ما باید کاربرد آن را بدانیم. متاسفانه در جامعه ما صنعت از دانشگاه فاصله گرفته است. اما اتفاق‌ها و رویداد‌های خلاق می‌تواند پشتوانه خوبی برای صنعت باشد. این ارتباط باید در همه رشته‌ها با فضای اقتصادی پیش بیاید. به نظرم بشکو یک شروع و یک نقطه حرکت است. امیدوارم برای سال آینده سهم دانشگاه در این رویداد بیشتر شود.

شیما خسروی دبیر اجرایی دومین جایزه طراحی بشکو با تاکید بر رویکرد این مسابقه اظهار کرد: بسیاری از آثار ارسالی الهام گرفته از تصاویر اینترنتی بودند اما نکات مد نظر داوران این جایزه که باید در طراحی کاشی رعایت کنیم این است که باید طرح در مرحله تولید از نظر اقتصادی به صرفه باشد و در سلیقه جامعه وسیعی از مصرف کنندگان قرار بگیرد. اکثر آثار می‌توانستند به صورت سفارشی عرضه شوند. ما در داوری، آثاری را انتخاب کرده‌ایم که قابلیت تولید داشته و در بازار اقتصادی و رقابتی دوام بیاورند.

محمدرضا گلکاری حق مدیرعامل گلدیس کاشی در این مراسم عنوان کرد: معماران و طراحان به عنوان جامعه‌ای که ارتباط مستقیم با صنعت کاشی دارند باید در خلق و به وجود آمدن این محصول نقش داشته باشند. در فضای اقتصادی باید به این باور رسید که پوشش تنها یک کاربرد از کاشی است و مسئله زیبایی با توجه به موقعیت بناها نکته‌ای مهم است که می‌تواند خط تولید این صنعت را رونق بدهد.

هیات داوران مسابقه بشکو متشکل از دکتر فاطمه کاتب، دکتر بهزاد سلیمانی، دکتر سجاد‌ محمد یارزاده، شیما خسروی و فرشاد گلکاری حق از بین 780 اثر رسیده، 186 اثر را حائز شرایط حضور در مرحله پایانی دانست و نهایتاً 3 اثر را با "رویکرد الهام از طبیعت" به ترتیب زیر حائز امتیاز لازم، جهت دریافت جایزه نقدی، دیپلم افتخار و نشان زرین دانست؛
رتبه اول: حمید ابوالفتحی نژاد
رتبه دوم : عرفان سرحدی
رتبه سوم :زهره عباس پور
هیات داوران هم چنین هفت اثر دیگر را به شرح ذیل حائز امتیاز لازم، جهت دریافت لوح تقدیر و نشان سیمین دانست؛
رتبه چهارم : مرجان رفیعی
رتبه پنجم: علیرضا تقوی
رتبه ششم :سارا هاشمی
رتبه هفتم :ابراهیم اسدی گلمایی
رتبه هشتم : کلثوم لطفی الوار
رتبه نهم: محیا مقیمی نژاد
رتبه دهم : مهدیه رخشان
جایزه طراحی بِشکو۲، با رویکرد استفاده ازپَتِرن‌های مدرن الهام گرفته شده از طبیعت برگزار شد. این مسابقه با هدف شکوفایی ذوق و هنر طراحان ایرانی برگزار شد تا در ارتباطی تعاملی با صنعت، بتوانند اندیشه خود را در قالب طرح‌ها بیان کرده و گامی برای تجاری سازی ایده‌های خود بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار