مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

برش برنامه‌های سند تحول بنیادین در استان کرمانشاه جهت اجرا کلید خورد

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: برش برنامه‌های سند تحول بنیادین در استان کرمانشاه جهت اجرا کلید خورد.

کد مطلب: ۹۲۶۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برش برنامه‌های سند تحول بنیادین در استان کرمانشاه جهت اجرا کلید خورد

مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: آموزش و پرورش مکلف به اجرای سند تحول بنیادین می‌باشد و با توجه به اهمیت و ضرورت اجرایی‌نمودن سند تحول در شورای هماهنگی سند تحول استان، معاونت‌ها و ادارات داخلی آموزش و پرورش استان، علاوه بر برنامه‌های سند تحول، برنامه‌های خود را نیز در قالب سند تحول ارائه دادند و با توجه به اسناد بالادستی برنامه‌های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان کرمانشاه برش خورده‌ و به نواحی و مناطق ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرایی‌نمودن برنامه های سند تحول بنیادین و با تشکیل کارگروه‌های متشکل از معاونت‌ها و رؤسای ادارات داخلی و با انجام برش استانی، سنگ بنای اجرای این اقدام مهم در آموزش و پرورش استان گذاشته شد که پس از ابلاغ به نواحی و مناطق، نواحی و مناطق نیز بر اساس موقعیت و شرایط خود به مدارس ابلاغ می‌کنند.

یزدان‌پناه اظهار امیدواری کرد: با اجرای شش زیر نظام سند تحول با اهداف دوره‌های مختلف تحصیلی بتوانیم گامی استوار و جدی در تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی برداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های سند تحول در قالب هریک از زیر نظام‌ها مشخص شده است و سند تحول چهارچوبی مدون و برنامه‌ریزی شده است که توسط کارشناسان و متخصصان مختلف تهیه و تدوین گردیده و باید از راه‌های مختلف و برگزاری دوره‌های آموزشی نسبت به شناسایی واقعی و عملی سند گام برداریم و همه مدیران از بالاترین مقامات در آموزش و پرورش تا مدرسه از دریچه اجرایی به سند نگاه کنند.

بالاترین مقام اجرایی در آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتبارات سال 98 بر اساس برنامه و تحقق هر زیر نظام است که در بودجه سال 98 پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای خوب سند باید آن را خوب درک کنیم و آشنایی کامل داشته باشیم و به آن باور داشته باشیم در غیر اینصورت تحولی ایجاد نخواهد شد.

یزدان‌پناه آموزش و پرورش را مهم‌ترین مؤلفه یک جامعه‌ی موفق دانست که با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و توجه به جایگاه واقعی و عزتمند معلمان می‌تواند باعث پیشرفت همه‌جانبه گردد.

رصد و پایش برنامه‌ها در سال 98 به صورت فصلی و بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده در برنامه‌ها انجام خواهد شد. تدوین شاخص‌های اختصاصی و عمومی ارزیابی عملکرد نیز براساس برنامه ابلاغی می‌باشد، بنابر این بخش‌هایی نظیر اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی و معاونت‌های مختلف ضمن همکاری با شورای اجرایی سند تحول استان که وظیفۀ نظارت، ارزیابی و پیگیری برنامه‌ها را بر عهده ‌دارند، با اتخاذ سازوکارهای مناسب و هماهنگ، بر فرایند و اجرای این برنامه‌ها نظارت ‌می‌کنند و گزارش‌های مربوط را به شورای هماهنگی اجرایی‌نمودن سند تحول آموزش و پرورش استان ارائه می‌نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار